حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2683×
ارتباط‌های بین المللی رئیس‌جمهور، صلح دوستی ایران را به نمایش گذاشت
۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۰۴
شناسه : 8743
بازدید 84
4
رئیس تبلیغات اسلامی قشم: حجت الاسلام غلامی با بیان اینکه حضور رییس‌جمهور در کشورهای مختلف علاوه بر روابط سیاسی، حاوی انتقال پیام صلح دوستی می باشد، گفت: کشور ایران همواره یاری‌گر همسایگان خود بوده است.
ارسال توسط : نویسنده : زینب شکوه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام احمد غلامی رئیس تبلیغات اسلامی قشم در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی با بیان اینکه یکی از کارهای شایسته حجت‌الاسلام رئیسی ارتباط با کشورهای همسایه است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان ایجاد صلح و آرامش در کل جهان است.

وی مطرح کرد: کشورهایی که متخاصم نبوده و به دنبال ایجاد صلح و آرامش در منطقه هستند و منافع کشور را به خطر نمی اندازد جمهوری اسلامی ایران اراده کرده با آنها ارتباط داشته باشد.

حجت الاسلام غلامی با بیان اینکه ما رژیم صهیونیست را به عنوان یک کشور به رسمیت نمی شناسیم ،گفت: آمریکا تا هنگامی که خوی استکباری دارد مردم ایران حاضر نیستند به مسئولانشان بگویند که با آنها مذاکره داشته باشند.

رئیس تبلیغات اسلامی قشم تاکید کرد: سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران ارتباط با تمام عالم و دنیای عاری از خشم و خشونت است که عزت، مصلحت و حکمت در آن باشد.

وی با اشاره به اینکه در دولت گذشته راهبرد آن نگاه به غرب بود، گفت: متاسفانه شاهد بودیم که کسانی که شریک راهبردی ایران اسلامی در مجامع بین المللی بودند در پیمان ها و کنوانسیون ها دل به غربی ها بسته بودند.

غلامی افزود: اگر کشورمان معطوف به شرق هم شود باز خوب نیست باید تعادل وجود داشته باشد و ببینیم که در کجا به نفع کشورمان است.

رئیس تبلیغات اسلامی قشم با بیان اینکه در حال حاضر برای ایجادارتباط نیاز به اولویت سنجی است، مطرح کرد: اولین اولویت جمهوری اسلامی ایران توجه و ارتباط با همسایگان است؛ اگر امروز خطری ما را تهدید کند کشور همسایه و دوست فریاد رس ما خواهد بود.

وی ادامه داد: به طور مثال نمونه اش در کشور قطر هنگامی که اتحادیه عرب و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، قطر را تحریم کردند و این کشور در محاصره قرار گرفت؛جمهوری اسلامی ایران از طریق بازگشایی کریدور هوایی، پرواز های قطر از طریق ایران صورت گرفت همچنین در صادرات و وارداتش کمک کرد.

غلامی مطرح کرد: امروزه اولویت صادرات کالاهایمان باید کشورهای همسایه باشد، اظهار کرد: اگر کشورهای همسایه ما امنیت داشته باشد ما نیز در امنیت هستیم، برای امنیت کشورهای منطقه دیگر نیاز به حضور بیگانگان نیست.

وی تصریح کرد: فروش محصولات و کالاهای کشور از سه طریق حمل و نقل زمینی، هوایی و دریایی صورت می گیرد که حمل و نقل دریایی به صرفه تر و امن تر است، اگر بخواهیم به محصولاتمان را به کشورهای دورتر ارسال کنیم هزینه ها بالاتر می شود.

دکترای حقوق عمومی عنوان کرد: اگر صادراتمان را به سمت و سوی کشورهای همسایه ببریم هزینه های آن برای ما کمتر است، اگر امروز با کشورهای همسایه ارتباط نگیریم و با دولت هایی که هزاران کیلومتر از ما دورتر هستند ارتباط بگیریم سرویس های جاسوسی راحت تر به مرزهای ما دسترسی پیدا می کنند.

غلامی با تاکید بر اینکه از گذشته های دور ایران با کشورهای همسایه خود رابطه داشته است، اظهار کرد: از نظر فرهنگی شباهت های زیادی میان ایران با کشورهای همسایه وجود دارد؛ بسیاری از آداب و رسوم مردم جنوب کشور با همسایگان حوزه خلیج فارس شباهت دارد.

وی یاد آور شد: در حوزه فرهنگی با کشورهای همسایه مشترک هستیم و از نظر اقتصادی نیز ارتباط با آنها برای کشور ما به صرفه تر است همچنین واردات و صادرات ما دارای امنیت است.

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان با اشاره به سفر روز گذشته حجت الاسلام رییسی به قطر عنوان کرد: کشور قطر یکی از کشورهای دوست ما هستند که از قدیم الایام مردم ایران به خصوص جنوب کشور رفت و آمدهایی به آن منطقه داشتند و فرهنگ های مشابهی دارند.

غلامی تصریح کرد: در ارتباط با دنیا باید بین شرق و غرب تعادل ایجاد کنیم و به یاد آوریم در سختی ها کدامشان ما را یاری کردند.

وی با اشاره به اینکه در جنگ ایران و عراق کشور سوریه جزء محدود کشورهای عربی بود که ما را حمایت کردند، خاطر نشان کرد: در سختی های به یاری ایران شتافت و در حال حاضر حق است که ما کمک او هستیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.