حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 12 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2691×
نشست فصلی شورای هیئات مذهبی و مداحان استان هرمزگان برگزار شد
۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
شناسه : 16737
بازدید 115
6
با حضور معاون امور مجلس و استانهای سازمان تبلیغات اسلامی نشست فصلی شورای هیئات مذهبی و مداحان استان هرمزگان در اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان برگزار شد.
ارسال توسط : نویسنده : روح الله رسولی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام شکریان معاون امور مجلس و استانهای سازمان تبلیغات اسلامی در جمع اعضای شورا و هیئات مذهبی اظهار داشت: در طول تاریخ، هیئات مذهبی و مداحان تریبون دار اهلبیت(ع)بودند و با شرایط سختی که در گذشته داشتند، پرچم خادمی به ساحت مقدس اهلبیت(ع) را با جان و دل نگه داشتند و امروز این پرچم در دست من و شماست و افتخار مقدسی است که باید آن را حفظ کنیم و به نسل های بعدی ترویج و منتقل کنیم.

وی ضمن تبریک فرارسیدن ولادت با سعادت حضرت امام رضا(ع) تصریح کرد: وجود آستان مقدس آقا علی بن موسی الرضا(ع) در مشهد برای ما ایرانی ها مایه برکت است و چه بسیار انسانهائی از دیگر کشورها آرزو دارند از نزدیک این امام را در مشهد زیارت کنند.

حجت الاسلام شکریان خطاب به مسئولان هیئات مذهبی و مداحان یادآور شد: باید خادمی و نوکری اهلبیت عصمت و طهارت(ع) را قدر بدانید، این فرصت و توفیق پرچمداری اهلبیت(ع) را بسیار مغتنم بشمارید، چه بسیار از شماها موجب می شوید سفره اهلبیت(ع) در منازل مردم و یا حسینیه ها و تکایا پهن شود و این بسیار ارزشمندو نعمت بزرگی است که از اجداد و نیاکان ما به ارث رسیده است و با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز در دنیا پرچمدار اهلبیت(ع) است خاطرنشان ساخت: می بینیم امروز حوزه علمیه جامعه المصطفی از120 کشور دنیا طلبه دارد و بعد از اتمام دروس حوزوی این طلاب به تبیین و تبلیغ دین مبین اسلام در کشور خودشان می پردازند و این خیلی ارزشمند است لذا می طلبد مسئولین از برنامه های فرهنگی و مذهبی پشتیبانی بیشتری کنند.

حجت الاسلام غلامحسین حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در این نشست ضمن تبریک دهه کرامت در سخنانی نقش شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان در پیشبرد برنامه های فرهنگی مثمر ثمر دانست و افزود: شورا و کانون مداحانی در انجام امورات فرهنگی موفق است که بتواند بدور از حواشی و با همبستگی و وحدت رویه، برنامه های فرهنگی را اجراء کند.

وی با بیان اینکه باید از اشتباهات گذشته درس گرفت و یادداشت کرد تا تصمیم ها، انتخابها و عملکردهای خود را در آینده بهبود بخشید، افزود: در تدوین و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی باید همدلی و همراهی ها مضاعف باشد تا بتوانیم فضای فرهنگی استان را ترویج و گسترش دهیم گرچه بحمدلله این مشارکت و اتحاد و همدلی ها و همراهی از گذشته تا کنون وجود داشته است.

حجت الاسلام حقانی عنوان داشت: هیئت مذهبی از جمله نهادهای مذهبی جدی است که مخاطبین متکثر و اثرگذاری عمیق دارد و می تواند تاثیر بسزائی بر جذب اقشار مختلف مردمی داشته باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.