حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2695×
مداحی در مقابل رهبری با تمام حلاوت‌هایش؛ بسیار سخت است
۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۲۳
شناسه : 7992
بازدید 69
7
محسن طاهری از دیدار رهبری می‌گوید؛ مدیرعامل خانه مداحان کشور: مداحی در مقابل رهبر موجب افتخار است اما حتی برای پیشکسوتان این عرصه سخت است چراکه حضرت آقا به ادبیات آیینی و ارکان مداحی اشراف کامل دارند.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، هرساله در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها، جمعی از مداحان و ستایشگران اهل‌بیت علیهم‌السلام به دیدار رهبر انقلاب می روند و امسال نیز با دو سال وقفه به دلیل شرایط کرونایی کشور این دیدار به صورت حضوری برای جامعه مداحان فراهم‌شده است؛ دیداری که همواره علاوه بر اینکه دستاوردهای فرهنگی و ادبی آن تا سالها همچون «چراغ راهی» برای پیمودن مسیر ستایشگری خواهد بود؛ فرصتی نیز برای دیدار دوباره عاشق و معشوق و «مرید» و «مراد» خواهد بود. این دیدارها برای بسیاری از مدعوین مملو از بار عاطفی و معنوی است به‌طوری‌که تا آخر عمر، باحال خوش از این دیدارها یاد می‌کنند.

محسن طاهری «مدیرعامل خانه مداحان کشور و از مداحان برجسته اهل‌بیت» که این نوع دیدارها را بسیار تجربه کرده است در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حضور در این دیدارها را برای بسیاری از مدعوین بسیار حیاتی و مهم می‌داند و می‌گوید: «جمال دیدار مقام معظم رهبری برای همه ما لذت‌بخش است چراکه ما ایشان را جانشین حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف می‌دانیم و رویت چهره ایشان، سبب حال خوش مدعوین می‌شود. این در حالی است که من افرادی را می‌شناسم به دلیل اینکه نتوانستند به خاطر شرایط کرونایی در این دیدار حاضر شوند حتی از دل‌تنگی این دیدار به مرز سکته رسیدند چراکه واقعاً برای بسیاری، این دیدار که در روز ولادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها برگزار می‌شود مهم است و جا ماندن از آن بسیار سخت و حزن‌انگیز است».

محسن طاهری ادامه می‌دهد: «معمولاً دوستانی که قرار است مقابل حضرت آقا اشعاری را قرائت کنند، علاوه بر اینکه در حضور معظم له شعر خواندن و مداحی کردن موجب افتخار و شادمانی است اما حتی برای پیشکسوتان این عرصه نیز سخت است. چراکه حضرت آقا در زمینه‌های مختلف و به‌ویژه ادبیات آیینی و ارکان مداحی، صاحب‌نظر هستند و همین عامل، کار را برای اجراکنندگان، سخت و نفس‌گیر می‌کند چون‌که مقام معظم رهبری، خودشان بالاترین نظرها را در زمینهٔ ادبیات دارند؛ هرچند که ایشان؛ هیچ‌گاه اگر اشعار ضعیفی هم در این‌گونه نشست‌ها قرائت شود چنین اخلاقی ندارند که در جمع به انتقاد بپردازند».

به گفته این مداح اهل‌بیت علیهم‌السلام، تمامی اشعاری که قرار است در جلسه دیدار رهبری با مداحان قرائت شوند قبلاً در کمیته‌ای به لحاظ، قوت ادبی موردبررسی و تجزیه وتحلیل قرار می‌گیرند و اشعار ضعیف و به‌دوراز مسائل جامعه داخلی و بین‌المللی انتخاب نمی‌شوند.

محسن طاهری با اشاره به دیدار مجازی سال گذشته می‌گوید: «سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی؛ این دیدار به‌صورت مجازی و در مصلی تهران از طریق ویدئو کنفرانس با حضرت آقا برگزار شد و به دلیل مجازی بودن؛ این فرصت ایجاد نشد که ستایشگران از نزدیک به رهبری عرض ارادت داشته باشند».

وی در پایان می‌افزاید: «مقام معظم رهبری در دیدار مجازی سال گذشته بر دو بحث خانواده و فرزند آوری تأکید داشتند چراکه از دامان مادران فرهیخته و ولایت مدار است که ما شاهد به وجود آمدن نسل حاج قاسم خواهیم بود و به قول شاعر: «خونی که داد سرور آزادگان حسین مرهون حُسن تربیت و شیر مادر است». لذا این مادران ولایت مدار هستند که می‌توانند در آینده، فرزندان بزرگی همچون شهید سلیمانی را برای جامعه تربیت کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.