حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2699×
محرم و صفر تجلي شور و اشتياق حسيني است
۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
شناسه : 2324
بازدید 127
6
رئیس تبلیغات اسلامی حاجی آباد: رئیس تبلیغات اسلامی حاجی آباد گفت:محرم و صفر تجلي شور و اشتياق حسيني است که در وجود همه آزادگان و آزاد انديشان جهان جوشش مي کند که در واقع اين همان؛ خون سيدالشهداست که خون همه ملت هاي جهان را به جوش مي آورد
ارسال توسط : نویسنده : اسداله نظری
پ
پ

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی حاجی آباد، حجت الاسلام محمد خانجانی رئیس تبلیغات اسلامی حاجی آباد سه شنبه22شهریور1400 با بیان این مطلب افزود:محرم و صفر موسم يادآوري قيام حسيني است که در آن تجلي اصول دين خدا صورت پذيرفته است، لذا بازخواني آن عامل مهمي براي زنده نگه داشتن و حيات مستمر اسلام مي گردد. وی گفت:قيام سرخ حضرت سيدالشهدا عليه السلام فراي مسائل و مفاهيم ديني که در بطن خود دارد مشتمل بر معارف بزرگ انسانيت و آزادگي است، از اين رو امام خطاب به دشمن و طاغوت زمان خود که به اصول و فروع دين وفادار نيست مي فرمايد: اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد.

رئیس تبلیغات اسلامی حاجی آباد تصریح کرد:بعد از واقعه عاشورا تا به امروز بارها و بارها طاغوت و طاغوتيان زمان بر آن بوده اند که نام حضرت اباعبدالله الحسين(علیه السلام) و نهضت جاويدان ايشان را از بين برده و از لوح زمان پاک نمايند. لذا گاهي بر ويراني قبر مطهر امام عزم کرده اند، يا به امام دروغ نسبت داده و سعي بر تحريف واقعيات حادثه کربلا داشته اند، در دوره اي به دنبال شخم زدن و زراعت در مرقد مطهر امام بوده و در ادوار ديگر جنايات ابلهانه بي شماري از اين دست را رقم زده اند. جناياتي که حتي قرن ها بعد و تا به امروز نيز ادامه داشته است.

خانجانی خاطرنشان کرد:زنده نگه داشتن عزاداری های محرم و صفر یک تکلیف برای همه مسلمانان است که باید به بهترین شکل ممکن انجام شودو امروزه قیام عاشورا و فلسفه وجودی آن تحت حملات کشورهای غربی و آل سعود و داعش است که با هوشیاری مردم فهیم کشور نقشه آنان به ثمر نخواهد نشست و ترویج فرهنگ عاشورا در جامعه از ضروریات است که باعث نزدیکی قلوب به اهل بیت (ع)  می شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.