حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 11 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2690×
محرم ماه آشنایی عمیق با فرهنگ ناب اسلامی است
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۸:۳۲
شناسه : 11232
بازدید 75
7
رییس تبلیغات اسلامی قشم: حجت‌الاسلام غلامی گفت: محرم ماه بیداری امت اسلام و آشنایی عمیق با فرهنگ ناب اسلامی است و باید در کنار عزاداری برای سالار شهیدان هدف آن بزرگوار از قیام خونین کربلا در جامعه بیش از پیش تبیین شود.
ارسال توسط : نویسنده : زینب شکوه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان ، حجت‌الاسلام احمد غلامی رییس تبلیغات اسلامی قشم در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی با تاکید بر اینکه فرهنگ عاشورا منشاء شکل‌گیری نهضت انقلاب اسلامی به وسیله امام خمینی(ره) است و امام راحل با پشتیبانی ملت مومن ایران با این فرهنگ متعالی توانست حکومت اسلامی بر پایه موازین قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) را در جامعه نهادینه کنند، گفت: صیانت از آن نیز تنها با پیروی از فرهنگ عاشورا و برپایی آئین‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) امکان‌پذیر است.

وی افزود: محرم ماه بیداری امت اسلام و آشنایی عمیق با فرهنگ ناب اسلامی است و باید در کنار عزاداری برای سالار شهیدان هدف آن بزرگوار از قیام خونین کربلا در جامعه بیش از پیش تبیین شود.

ملت ایران با اسلام ناب پیوند ناگسستنی دارند

رییس تبلیغات اسلامی قشم با بیان اینکه ملت ایران با اسلام ناب و اهل بیت عصمت و طهارت پیوند ناگسستنی دارند، تصریح کرد: حقیقت اسلام همان است که در سرزمین پاک ایران برپایه انقلابی بزرگ بر مبنای نهضت حسینی نمود یافته است و مکتب ایرانی همان مکتب حسینی است .

غلامی ابراز داشت: فرهنگ ایثار و مقاومت سرمایه سترگی است که ملت ایران در بیش از چهار دهه حیات نظام اسلامی در سایه آن عزت و افتخار آفریده‌اند.

جامعه ایرانی بیش از هر زمان دیگری نیاز به بسط فرهنگ عاشورایی دارد

وی با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی ایران اکنون بیش از هر زمان دیگری نیاز به بسط فرهنگ عاشورایی دارد، مکتب حسینی را مکتب حریّت و آزادگی دانست و گفت: چهره واقعی قیام امام حسین(ع)، ایستادگی در برابر درخواست های نابجا و ظالمانه بنی امیه و عدم بیعت با آنان بود که با قیام خود درس حریت، آزادی، مروّت و مردانگی به انسان ها داد.

رییس تبلیغات اسلامی قشم به برکات مجالس عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) اشاره داشت و تصریح کرد: عزاداری برای مصائب حضرت سیدالشهدا(ع) و مصائب اهل بیت(ع) خود قله رفیعی از عبادت پروردگار است که در روایات توصیه های مؤکدی به آن شده است و همین عزاداری موجب رشد و اعتلای بسیاری در جامعه شده و آثار و برکات فراوانی داشته که اگرچه در جامعه بخوبی نمایان شده اما عنوان آن از زبان ها پنهان مانده و حق آن ادا نشده است.

حزن برای امام حسین (ع) یکی از نشانه های مومن است

غلامی همچنین گفت: ناراحتی و حزن برای امام حسین (ع) یکی از نشانه های مومن است و مسلما عزاداری یکی از راه‌های ابراز این ناراحتی و غم بزرگ است، لذا بزرگان دین حزن و گریه برای اباعبدالله الحسین (ع) را یکی از شرایط مومن دانسته اند.

وی، یکی از نقاط بارز جلسات روضه خوانی و عزاداری را سخنرانی های آن عنوان کرد که در این جلسات مومنین با معارف دین و دستورات قرآن و اهل بیت (ع) آشنا می شوند یا اینکه تذکری برایشان خواهد بود.

رییس تبلیغات اسلامی قشم خاطرنشان کرد: مخاطب عزاداری، که می شنود امام حسین (ع) یک شب را برای خواندن نماز ، قرآن ، دعا و استغفار از سپاه عمرسعد وقت خواست و روز عاشورا در معرض تیرباران دشمن نماز اول وقت خود را ترک نکرد به صورت مسلّم در حفظ اعمال یاد شده می کوشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.