حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2700×
فرماندهی در صحنه از توزیع ۷۰۰۰ پرس غذا تا تسلی بخشی
۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
شناسه : 10962
بازدید 74
7
گزارش ویژه نهضت از حضور تبلیغات اسلامی در امداد رسانی زلزله مرگبار بندرلنگه حجت‌الاسلام علی خلیفاوی با بیان اینکه ۹۰ درصد مردم در زلزله بندر لنگه و بندر خمیر تمام دارایی خود را ازدست داده اند گفت: ۲۰ هیئتی و ۲۵ روحانی از همان ساعات اولیه فعالیت داشته و روزانه ۷۰۰۰ پرس غذای گرم در ستاد اربعین شهرستان برای زلزله زدگان تهیه می‌شود.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام علی خلیفاوی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه در گفتگو با خبرنگار نهضت در مورد زمین‌لرزه ۶/۱ الی ۳/ ۶ ریشتری که ساعت ۲ بامداد ۱۱ تیر ۱۴۰۱ بندر خمیر و بندرلنگه را لرزاند اظهار داشت: درساعات اولیه وقوع زلزله همراه فرماندار شهرستان بندرلنگه در منطقه حضور پیدا کردیم این در حالی است که ۲۰ نفر از نیرو‌های انقلابی و هیئتی‌های شهرستان نیز همراه روحانی هیئت برای امدادرسانی در منطقه حضور یافتند.

خلیفاوی با تأکید بر اینکه اولین برنامه نیرو‌های اعزامی از اداره تبلیغات اسلامی، اعضای هیئات مذهبی و دیگر نهاد‌های دولتی، «امدادرسانی به مصدومین»، «اسکان خانواده‌ها» و «آواربرداری» بود تصریح کرد: تاکنون شش نفر بر اثر این حادثه جان باخته و ۵۰ نفر نیز مصدوم شده‌اند، اما معضل بزرگی که با آن مواجه شده‌ایم این است که از پانصد خانواری که در این منطقه زندگی می‌کنند حدود چهارصد خانوار محل سکونت و تقریباً تمام دارایی خود را از دست داده‌اند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه با اشاره به این‌که ۹۰ درصد خانه‌های این منطقه به دلیل بافت قدیمی تخریب‌شده‌اند اذعان داشت: خانه‌های نوساز؛ تازه‌ساز منطقه نیز براثر زلزله دیگر قابل سکونت نیستند و خطر تخریب و ریزش آن‌ها وجود دارد؛ همچنین زلزله دوم که تقریباً دو ساعت بعد از زلزله اولیه رخ‌داده تخریب بیشتری داشت، اما با توجه به وقوع زلزله اولیه و حضور مردم در خیابان و اماکن عمومی مانند پارک، زلزله دوم تلفات جانی در برنداشته است.

حجت‌الاسلام خلیفاوی ادامه داد: ۱۶۰۰ نفر در این منطقه زندگی می‌کنند و اکثر آن‌ها تمام دارایی خود را که یک ساختمان یا یک وسیله نقلیه بوده است ازدست‌داده‌اند و علاوه بر آسیب‌های مالی که این حادثه ایجاد کرده آسیب‌های روانی و عاطفی نیز در پی داشته است لذا روحانیون و مبلغان اعزامی به منطقه ضمن امدادرسانی و تلاش بی‌وقفه با خانواده‌های داغ‌دیده همدردی و گفتگو داشتند تا آلام و درد‌های آن‌ها را کاهش دهند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه گفت: تأثیر هوای بسیار گرم؛ سختی و فشار مضاعفی بر روی مصدومان و خانواده‌های آسیب‌دیده این رویداد ایجاد می‌کند. البته برای تأمین امکانات، اقداماتی در دست اجرا است، اما همچنان خانواده‌های آسیب‌دیده که در چادر زندگی می‌کنند از کمبودات وسایل سرمایشی و بهداشتی رنج می‌برند و این موضوع به معضل بزرگی تبدیل شده است.

خلیفاوی بابیان اینکه آب و غذا برای خانواده‌های آسیب‌دیده توسط ستاد اربعین که بیشتر اعضای آن را هیئت‌های منطقه تشکیل می‌دهند تهیه می‌شود ابراز داشت: ستاد اربعین روزانه ۷۰۰۰ پرس غذا در دو نوبت؛ ۳۵۰۰ پرس غذای گرم در ظهر و ۳۵۰۰ پرس غذای گرم در شب برای آسیب دیدگان تهیه‌کرده و میان مردم شش روستا تقسیم می‌کند.

 

وی افزود: تا امروز ۳۵ طلبه از حوزه علمیه بندرلنگه برای امدادرسانی به میدان آمده‌اند در کنار مردم تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه دارند این در حالی است که ۶۰ در صد مردم منطقه از هم‌وطنان اهل تسنن ما به شمار می‌روند و حضور روحانیون شیعه در کنار مردم، همدردی و تلاش آن‌ها موج مثبت و تأثیرات بسیار خوبی را در برداشته است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی لنگه یادآور شد: برای ایجاد آبادی و ساخت‌وساز مجدد خانه‌ها و رفع مشکلات معیشتی مردم منطقه تاکنون رایزنی‌های بسیاری با مسئولان توسط گروه‌های جهادی صورت گرفته است، اما باید تمهیداتی اندیشید تا افرادی که در حوزه ساخت‌وساز بنا مانند «لوله‌کشی آب، برق، گاز، و.» تخصص لازم را دارند وارد میدان شوند البته هیئت‌های مذهبی برای انجام این امور دست‌به‌کار شده‌اند.

حجت‌الاسلام علی خلیفاوی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی برای ارائه خدمات و تهیه لوازم اولیه زندگی؛ مانند «تأمین آب شرب، نان، غذا، چادرو.» از همان ساعت اولیه شروع به خدمت‌رسانی کردند لذا مانند زلزله کرمانشاه، سیل لرستان و. تشکل‌های مذهبی و نیرو‌های انقلابی ثابت کردند که همواره در بحران‌ها برای خدمت‌رسانی و کمک‌های انسان دوستانه پیشگام بوده و در کنار مردم هستند، همچنین برای کمک‌رسانی به آسیب دیدگان این رویداد دل‌خراش هم‌وطنان عزیز می‌توانند برای امدادرسانی؛ ساخت مجدد بنا و تأمین کالا‌های اساسی، کمک‌های مالی خود را به دو شماره‌حساب «۱۵۴۷-۴۹۷۵-۹۹۷۲-۶۰۳۷ و ۴۷۶۵-۱۱۷۹-۷۲۱۱-۵۰۴۱» ستاد اربعین حسینی شهرستان بندرلنگه واریز کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.