حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2699×
علمای شیعه و اهل سنت، ادبیات دفاع مقدس را برای جوانان تبیین کنند
۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
شناسه : 3560
بازدید 191
8
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان: مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: علمای شیعه و اهل سنت، ادبیات دفاع مقدس را برای جوانان تبیین کنند.
ارسال توسط : نویسنده : روح الله رسولی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین انصاری راد در نشستی که با موضوع تبیین و بررسی نقش علماء و روحانیون در دوران دفاع مقدس که با حضور علمای اهل سنت بندرعباس در دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت برگزار شد،  طی سخنانی اظهار داشت: یکی از عرصه های مهم در انقلاب اسلامی که ضرورت دارد برای نسل های آینده تبیین شود، عرصه دفاع مقدس است.

وی به بررسی نقش روحانیون و علماء در دوران دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: وقتی به ادبیات دفاع مقدس می نگریم می بینیم روحانیون بویژه طلاب از اوایل جنگ تحمیلی تا زمانی که قطعنامه مورد پذیرش قرار گرفت، نقش خارق العاده ای داشته و از همان آغازین در نقش های متفاوت طلاب رزمی و تبلیغی، پشتیبانی و فرماندهی حضور پیدا می کردند و فضائی از معنویت  در جبهه ها بوجود می آوردند.

حجت الاسلام انصاری راد ادامه داد: روحانیون سپس فضای جبهه را در بین مردم تبیین می کردند وباید گفت که انتقال معنویت از جبهه به جامعه از ادبیات ناب دفاع مقدس بود.

وی تصریح کرد: برگزاری همایش ها و یادواره ها می تواند تاثیر بسزائی در تقویت بنیه اعتقادی جوانان داشته باشد، گرچه فعالیتهائی فرهنگی در این راستا صورت گرفته اما کافی نیست و تا حدودی نقش روحانیت در مسئله دفاع مقدس  به نوعی مورد غفلت قرار گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به اینکه در گام دوم انقلاب همه بویژه روحانیت مسئولیت مهم و سنگینی دارند و باید پاسخگوی نیاز جوانان باشد ،

تصریح کرد: پاسخگوئی به شبهات دشمنان با توجه به هجوم ماهواره ها، موضوع مهمی است که می طلبد، هم علمای شیعه و هم اهل سنت به آن توجه جدی کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.