حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2695×
عاشورا نماد بارز مبارزه با استکبار است
۰۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
شناسه : 1343
بازدید 122
15
سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی گفت: عاشورا نماد مبارزه با استکبار است. سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی گفت: عاشورا نماد مبارزه با استکبار است.
ارسال توسط : نویسنده : محمد دستوار
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین حسنی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابوموسی اظهار کرد: حرکت امام حسین علیه السلام یک وجه بسیار پر رنگ دارد و آن مبارزه با استکبار و طاغوت است که یکی از معروف هایی است که افراد معمولی بدون پشتوانه الهی توانایی پیگیری و به سرانجام رساندن آن را ندارند و این امام حسین علیه السلام بود که توانست این نهضت را با شهادت خود به همه دنیا نشان داد که در راه دین و مبارزه با مستکبرین باید انسان از جان گذشته باشد.

وی گفت: آنچه امروز دشمنان را بر آن داشته است تا فرهنگ عاشورا را از جامعه اسلامی حدا کنند آموزه های مختلفی است که در این ایام الله نهفته است. به واقع بزرگداشت دهه محرم و عزاداری برای امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش نماد و نومنه عینی تذکر الله و بزرگداشت آن است که باید از نسلی به نسل دیگر منتقل شود و نباید بیماری ها و سستی ها و ناراستی های عده ایی ما را از این مسیر دور کند.

سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی افزود: این روزها جامعه ما بیماری کرونا در حال نبرد است، بله نبرد در یک جبهه نباید ما را از دیگر سنگرها و جبهه ها، که اتفاقاً سنگرها و جبهه های بسیار مهمتری هستند و دشمن به دنبال کم رنگ کردن آن است؛ غافل کند.

وی ادامه داد: با توجه به حوادثی که ما در طول این انقلاب تجربه کردیم برخوردای از فرهنگ عاشورا و پیروی از نهضت حسینی(ع) ما در بسیاری از بزنگاه ها یاری کرده است. چه در پیروزی انقلاب و چه در دروان دفاع مقدس و چه پس از آن در فتنه های مختلف.

حجت الاسلام و المسلمین حسنی خاطر نشان کرد: نهضت حسینی(ع)، برای انسان و جهان، سراسر مشق است. او آموزگار عزت، میدان دارِ مبارزه با فساد و احیاگر روح شهادت طلبی و زداینده غبار تحریف و بدعت از چهره دین است. امام حسین (ع) در میدان مبارزه با طاغوت و نفی انحراف و دین سازی هایِ باطل، جان عزیز خویش را به مسلخ اعتقاد برد.

وی گفت: نهضت حسینی(ع)، برای انسان و جهان، سراسر مشق است. او آموزگار عزت، میدان دارِ مبارزه با فساد و احیاگر روح شهادت طلبی و زداینده غبار تحریف و بدعت از چهره دین است. امام حسین (ع) در میدان مبارزه با طاغوت و نفی انحراف و دین سازی هایِ باطل، جان عزیز خویش را به مسلخ اعتقاد برد.

سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی بیان داشت: در مراسم عزاداری محرم اصرار بر فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده مستمر از ماسک و تأکید بر برگزاری عزا در فضای باز است و باید در زمینه رعایت پروتکل‌ها نیز نظارت ها انجام گیرد. درخت تنومند اسلام با خون امام حسین(ع) زنده ماند و خون امام شهید همه موحدان را احیا کرد. با توجه به فرمایشات مقام معظم انقلاب که فرموند:‌ به سلامت مردم توجه  کنید و به دین مردم نیز توجه داشته باشید، لذا با تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای آحاد جامعه، مراسم محرم و صفر برگزار می شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.