حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2695×
صحیفه سجادیه را بایددر مدارس به فرزندانمان تعلیم نماییم.
۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۳۲
شناسه : 1689
بازدید 120
7
شیخ مسعود راهبر در پیش کنگره بین الملی امام سجاد(ع) در بندرلنگه بیان کرد: دبیر شورای علمای اهل سنت شهرستان بندرلنگه در این نشست، صحیفه سجادیه را اندیشه پرور و حیات بخش دانست  و افزود: دعاهای امام سجاد(ع) سراسر درس عبودیت است و اوج توحید و بندگی را می توان در صحیفه سجادیه مشاهده کرد.
ارسال توسط : نویسنده : یاسر صادقی منبع : روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه
پ
پ

در آستانه برگزاری یازدهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در هرمزگان، نشست های علمی با محوریت نقش دعا در زندگی انسان و ضرورت معرفی مرجعیت علمی امام سجاد(ع) از سلسه برنامه های بزرگداشت مقام امام سجاد(ع) درحال برگزاری است.

شب دوشنبه هشتم شهریور ماه علمای شیعه و اهل سنت بندرلنگه در بستر فضای مجازی به میزبانی دفتر امام جمعه این شهرستان بندرلنگه در این نشست علمی شرکت و دیدگاه های خود را در اهمیت جایگاه امام سجاد(ع)، نقش صحیفه سجادیه و جایگاه دعا در زندگی آن حضرت مطرح کردند.

دعاهای امام سجاد (ع) سراسر درس عبودیت است

دبیر شورای علمای اهل سنت شهرستان بندرلنگه در این نشست، صحیفه سجادیه را اندیشه پرور و حیات بخش دانست  و افزود: دعاهای امام سجاد(ع) سراسر درس عبودیت است و اوج توحید و بندگی را می توان در صحیفه سجادیه مشاهده کرد.
“شیخ مسعود راهبر” سخن گفتن از شخصیتی عظیم نظیر امام سجاد(ع) را بسیار سخت و دشوار دانست و به تشریح دوران آن حضرت پرداخت و اظهار کرد: دوران امام سجاد(ع)، دوران اختناق و ظلم و جور حاکمان جبار با زور سرنیزه بود.
وی افزود: حاکمان ظلم برای حفظ پایه های حکومت خود نه تنها به امت اسلام رحم نکردند بلکه خاندان مطهر رسول خدا(ص) نیز ظلم کردند چنین شرایطی نشات گرفته از واقعه دلخراش کربلا که امام حسین(ع) و اصحاب و یارانشان به دست تشنگان قدرت و ثروت به شهادت رسیده بودند، بود.

دبیر شورای علمای اهل سنت بندرلنگه ادامه داد: در آن واقعه اسفبار، حکمت خدا بر این بود که امام سجاد(ع) در آن روز بیمار باشد و به دلیل بیماری از دست مزدوران یزید محفوظ بماند و مشیت الهی این گونه رقم خورد تا علی بن الحسین(ع) زنده بماند و همراه حضرت زینب(س) پیام آور کربلا باشد.
وی اضافه کرد: آن حضرت پس از بازگشت از کوفه و شام در مدینه اقامت گزید و با تبیین معارف اسلامی و بیان جملات زیبایی همچون دعاهای صحیفه سجادیه زمینه بیداری امت را فراهم نمود.
شیخ راهبر در معرفی دعا، گفت: دعا توجه انسان به سرچشمه وجود و نمونه آشکار پیوند با پروردگار هستی است و در میان همه عبادت ها عبادتی نیست که همچون دعا این رویکرد و رابطه فرخنده را به شایستگی تحقق بخشد و آن را پیوسته و جاودانه بگرداند.
وی افزود: شناخت انسان از نیازهای بی حد و مرز وجودش و درک او از بی نیازی مطلق پروردگارش و اینکه او مبدا همه خوبی هاست با رویکردی به دعا می توانیم رابطه مستقیمی با خدای متعال برقرار کنیم.
این عالم اهل سنت با بیان اینکه همواره بزرگان دین از دعا به عنوان کارسازترین وسیله و برنده‌ترین سلاح بهره می جستند، خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) خود اهل دعا و راز و نیاز بود و اهل بیت و دیگران را به این امر سفارش می نمود.
راهبر با اشاره به اینکه یکی از نمونه های بارز و مثال زدنی در دعاها کتاب صحیفه سجادیه است، گفت: با دقت در دعاهای امام سجاد(ع) می توان بالاترین مرتبه نیازخواهی و ابراز عشق پرشور و بی منتها به معبود یگانه را مشاهده کرد. این انسان راه یافته به حریم دوست جز دوست هیچ نخواهد و جز او را طلب نکند.
وی صحیفه سجادیه را اندیشه پرور و حیات بخش دانست و افزود: دعاهای امام سجاد(ع) سراسر درس عبودیت است و اوج توحید و بندگی را می توان در صحیفه سجادیه مشاهده کرد.

شیخ مسعود راهبر: دست کم گرفتن چنین گنج بی پایان مثل صحیفه برای ما مشکلاتی را فراهم می‌نماید صحیفه سجادیه بعد از قرنها همچنان اندیشه پرور و حیات بخش است.

امام جمعه اهل سنت بندرچارک: باید برای مهجوریت زدایی از چهره صحیفه سجادیه آن را در مدارس به فرزندانمان تعلیم نماییم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.