حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2700×
شب قدر، فرصتی برای خودسازی و راهی برای تکامل
۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
شناسه : 9486
بازدید 79
2
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تاکید کرد؛ حجت الاسلام انصاری راد با بیان اینکه شب قدر فرصتی برای خودسازی است، در چنین شبی راه تکامل انسان هموار می‌شود و شکوه بندگی و تجلی ایمان به اوج خود می‌رسد، گفت: خداوند هرساله در شب قدر نگاهی دوباره به پرونده‌ بندگانش می‌کند و به همین دلیل ممکن است برخی از اراده‌های الهی در این شب تجدیدنظر شود.
ارسال توسط : نویسنده : زینب شکوه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی به بیان اهمیت شب های قدر پرداخت و در خصوص فضیلت شب قدر اظهار کرد: در ارتباط با فضیلت شب قدر مهمترین دلیل، نزول سوره «قدر» است. در قرآن یک سوره کامل نازل شده است که موضوع آن سوره بطور خاص بیان ارزشمندی شب قدر است، توجه به آیات سوره بیانگر این مطلب است که یکایک آیات سوره حکایت از عظمت ویژه شب قدر، دارد.

وی افزود: مهمترین جهتی که در سوره قدر به آن اشاره شده است در فضیلت شب قدر و شب نزول قرآن است، قرآن به عنوان جامع ترین کتاب هدایت بشر در شب قدر نازل شده است و بنابراین این مهمترین وجه فضیلت این شب است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: شب قدر به این جهت شب قدر نام گرفته چون شب تقدیر و اندازه گیری است که تمامی عدالت و بخشش خداوند در طول یکسال در شب قدر تعیین می شود بنابراین چون شب تقدیر و اندازه گیری در امور مختلف است از این جهت اسم این شب را لیلة القدر گذاشته اند.

حجت الاسلام انصاری راد با بیان اینکه شب قدر فرصتی برای خودسازی است، در چنین شبی راه تکامل انسان هموار می‌شود و شکوه بندگی و تجلی ایمان به اوج خود می‌رسد، گفت: خداوند هرساله در شب قدر نگاهی دوباره به پرونده‌ بندگانش می‌کند و به همین دلیل ممکن است برخی از اراده‌های الهی در این شب تجدیدنظر شود.

وی تصریح کرد: در خصوص اهمیت و فضیلت‌ شب قدر بسیار گفته شده است، مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت شب‌های قدر می‌فرمایند: «در حقیقت از شب قدر، انسان مؤمن روزه‌دار، سال نویی را آغاز می‌کند، در شب قدر تقدیر او را کاتبان الهی می نویسند و انسان وارد یک سال نو، مرحله‌ نو و در واقع یک حیات و ولادت نو می‌شود».

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.