حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2700×
سه مقام رسالت،قضاوت و حکومت مختص رسول اکرم (ص) بوده که از ناحیه ایشان به ائمه معصومین(ع) داده شد
۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
شناسه : 3909
بازدید 166
3
حجت الاسلام فخرالدین طوسی جت الاسلام طوسی از علمای اعزامی به شهرستان جاسک،در مراسم رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: سه مقام رسالت ،قضاوت و حکومت مختص رسول اکرم (ص) بوده که از ناحیه ایشان به ائمه معصومین(ع) داده شد.
ارسال توسط : نویسنده : علمدار طاهری اردلی منبع : سازمان تبلیغات اسلامی
پ
پ

به گزارش اداره روابط عمومی کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان،حجت الاسلام فخرالدین طوسی از علمای اعزامی دهه آخر صفر به شهرستان جاسک،یکشنبه شب11 مهرماه جاری در مراسم رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)که با حضور جمعی از مومنین در محوطه گلزار  شهداء برگزار شدطی سخنانی پیرامون زندگانی گهربار و پیامبر اکرم(ص) به برخی از شئون و مقامات آن حضرت(ص) اشاره کرد و گفت: سه مقام رسالت ،قضاوت و حکومت مختص رسول اکرم (ص) بوده که از ناحیه ایشان به ائمه معصومین(ع) داده شد.

وی در ادامه با بیان آیه 99 سوره شریفه مائده، افزود«مَا عَلَى الرَّسُولِ إِلَّا الْبَلَاغُ…» مقام رسالت و ابلاغ احکام الهی؛ یعنی اینکه از طرف خداوند متعال احکام و معارف الهی به اوابلاغ میشد و او مامور بود این احکام را به دیگران برساند و اعلان نمایند.

کارشناس مذهبی و مُبلغ اعزامی سپس به بعثت رسول اکرم (ص) بعنوان آخرین پیامبر الهی و خاتم پیامبران اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند متعال زمانی حضرت محمد(ص) را مبعوث رسالت کرد که مردم در آن سرزمین غرق مساد و فتنه و گمراه و سرگردان بودند و در گرداب معاصی و گناهان دست و پا می زدند و دلباخته هوس ها شده بودند،لذا خداوند،رسول گرامی اسلام(ص) را برای پیامبری و هدایت آنان فرستاد و آن حضرت دین اسلام را ظرف مدت 23 سال به مردم آموخت و اکمال و اتمام دین را با معرفی جانشین خود یعنی حضرت علی بن ابیطالب(ع) ،آنچه را از طرف خداوند به ایشان وحی شد به مردم ابلاغ کرد.

حجت الاسلام طوسی در ادامه به بیان برخی از مناقب و ویژگی های اخلاقی امام مجتبی(ع) پرداخت و گفت: امام حسن(ع)،انسانی بزرگ منش،سترگ روح،کریم و باسخاوت،بردبار و شکیب، شجاع،پرهیزکار و عابدترین،زاهدترین و با فضیلت ترین افراد زمان خویش بود.
گفتنی است در پایان این مراسم یکی از مداحان اهلبیت عصمت و طهارت در مدح رسول الله و امام حسن مجتبی(ع) مداحی و در غم عظمی آنان به سوک نشستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.