حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2700×
از خادمین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در بندرعباس تجلیل شدند
۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
شناسه : 5201
بازدید 141
4
با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان: طی مراسمی با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان از فعالین فرهنگی مذهبی ماه های محرم و صفر سال ۱۴۰۰ تجلیل بعمل آمد.
ارسال توسط : نویسنده : زینب شکوه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در این مراسم گفت: يکي از مهم‌‌ترين ارکان فرهنگ و جامعه شيعي ايران، هم به لحاظ ديني و هم به لحاظ فرهنگي، مقوله عزاداري ماه محرم است.

وی افزود: عزاداري محرم براي شيعيان، همواره يکي از کانون‌هاي اصلي دينداري بوده است و طريقي براي جامعه‌پذيري ديني نسل جديد و بستر بازتوليد جهان اجتماعي ديني آنان به شمار مي‌آيد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان اضافه کرد: در واقع فرهنگ تشيع در ايران و ساير نقاط شيعه‌نشين، حول محوريت گفتمان کربلا و روايت‌هاي تاريخ‌مند آن شکل گرفته است و براي شناخت فرهنگ شيعي ايران، يکي از مهم‌ترين و کليدي‌ترين موضوعات، شناخت واقعه عاشورا و سنت‌هاي فرهنگي – ديني شکل گرفته پيرامون آن واقعه عظيم تاريخي است.

حجت‌الاسلام انصاری راد گفت: شورای هیات مذهبی و کانون مداحان شهرستان بندرعباس در ایام دهه اول و دوم ماه محرم با اعزام تیم‌های ارزیابی، نظارت دقیق بر فعالیت های فرهنگی و مذهبی هیات مذهبی داشتند.

یادآور می‌شود، این مراسم در راستای قدردانی از خادمین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در بندرعباس با حضور اقشار مختلف مردم و عموم علاقه‌مندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) برگزار شد.

گفتنی است، در این مراسم، مجالس و محافل و مراسم مذهبی و آئینی شهرستان در ایام محرم و صفر مورد ارزیابی قرار گرفتند و به کسانی که به ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی در حوزه عزاداری و تعظیم شعائر دینی و مذهبی پرداخته بودند لوح یادبودی اهداء شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.