حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2700×
تقدیر از بانوان کارآفرین اهل سنت استان هرمزگان
۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۴۶
شناسه : 12473
بازدید 440
6
به‌همت اداره کل تبلیغات اسلامی انجام شد؛ به مناسبت هفته وحدت به همت اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان از بانوان کارآفرینان اهل سنت این استان تقدیر شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری نهضت، اداره کل تبلیغات استان هرمزگان در راستای حمایت از کار آفرینان بومی استان و به مناسبت ایام ولادت رسول اکرم و هفته وحدت، از از کارآفرینان اهل سنت تقدیر به عمل آورد.

اسامی کارآفرینان تقدیر شده به شرح زیر است:

بندرعباس«آسیه اسمنه» که با دریافت وام از صندوق کارآفرینی امید بندرعباس در زمینه تولید پوشاک فعالیت می کند و تعداد 10نفر در کارگاه ایشان مشغول به فعالیت هستند.

بندرعباس «فرخنده بادروج » مدیرعامل شرکت تعاونی نقش ونگار الماس هرمز .فعالیت در زمینه تولید وفروش و صادرات صنایع دستی و بومی هرمزگان و ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای 100نفر از زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست .

بستک « فاطمه قاسم پور» فعال در زمینه تولیدی پوشاک .اشتغال مستقیم 25نفر

شهرستان پارسیان «حلیمه غلامی» تولید صابون ومواد آرایشی سنتی و تولید شوینده‌های گیاهی، حضور در نمایشگاه‌های مختلف داخلی- کارآفرین برتر در سال‌های 98-99

شهرستان سیریک «خدیجه سالاری خرگوشی» که توانسته با تشکیل صندوق خرد برای زنان روستا یک کارگاه خیاطی ایجاد کند و با 10نفراز زنان روستا به صورت مشارکتی به تولید لباس‌های بومی ومحلی بپردازند.

شهرستان بستک «زینب بنام» تولیدی لباس‌های محلی ومجلسی –مانتو وشلوار با اشتغال مستقیم 60 نفر و غیرمستقیم 80 نفر

ارزآوری با خیاطی

«خدیجه سالاری خرگوشی» از شهرستان «سیریک» متولد 1370 و متاهل و مادر 3 فرزند است. خانم سالاری که توانسته با تشکیل صندوق خرد برای زنان روستا یک کارگاه خیاطی ایجاد کند وبا 10نفراز زنان روستا به صورت مشارکتی به تولید لباس های بومی ومحلی بپردازند از کسب و کارش اینطور می گوید:« من به همراه تعدادی از خانم ها لباس های محلی بندری می دوزیم و در شبکه های مجازی به فروش می رسانیم. حتی از کشورهای همسایه خلیج فارس چون عمان هم مشتری داریم و به این طریق ارزآوری می کنیم. وسایل اولیه هرچند گران است و درآمدمان از این کار خیلی زیاد نیست اما ناراضی نیستیم و خدا را از این جهت شاکریم. همین که خانمهایی که بامن کار می کنند وضع زندگی شان کمی بهبود پیدا کرده است و کمک خرج خانواده شان شده اند خوشحالم می کند. چند نفر نزد من آموزش دیدند و الان مستقل شده اند و برای خودشان تولیدی زده اند و برای خودشان کار می کنند. این لباسها که ما تولید می کنیم لباس‌های مجلسی بندری است و مشتری خاص خودش را دارد و بیشتربرای مجالس استفاده می شود.»

محصولات گیاهی

حلیمه غلامی هم یک دختر دهه هفتادی ساکن شهرستان پارسیان است و فوق لیسانس بیوشیمی دارد. با مواد اوليه كاملا طبيعى و گياهى و با فرمول هاى استاندارد جهانى، صابون ومواد آرایشی سنتی و شوینده های گیاهی تولید می کند وبه طور مستقیم باعث کارآفرینی برای تقریبا 10 نفر شده است.

سال 97 که تازه تحصیلات دانشگاهی را به پایان رسانده بود به فکر پیدا کردن کار می افتد روحیه اش با کارمندی و پشت میز نشینی جور نمی آمده است می نشیند و فکر می کند و تصمیم می گیرد با توجه به تحصیلات دانشگاهی و سالهای که در این رشته تحصیل کرده، کسب و کاری راه بیندازد. با 250 هزار تومان پولی که ته جیبش از مقطع کارشناسی مانده بود شروع می کند. آشپزخانه و اتاق خوابش کارگاه تولیدی می شود . هرچند اوایل کارها آنطور که دوست داشت پیش نمی رفت اما با پشتکار و تشویق های خانواده موفق به تولید مواد بهداشتی با مواد اولیه گیاهی می شود و در حال حاضر یک کارگاه تولیدی دارد که هم برای خودش هم برای چند نفر دیگر ایجاد شغل کرده است.»

از نحوه فروش محصولات می گوید:« شروع کارم مجازی و در گروههای تبلیغاتی بود در این گروهها محصولاتم را به فروش می رساندم.درحال حاضر هم فروش را از طریق سایت ادامه می دهیم. به تدریج در نمایشگاه های مشاغل خانگی و شرکت کردم و اینطوری محصولاتمان را معرفی کردیم . با شرکت در نمایشگاه بین المللی شیراز و کیش با استقبال خوب مردم و مسئولان مواجه شدم. قبل از شرکت در نمایشگاهها کسی من را نمی شناخت اما نمایشگاهها باعث شده که افراد بیشتری با محصولات ما آشنا شوند. این من را سر شوق می آورد وقتی می دیدم که چه استقبال خوبی از ایده های جدید می شود.الان عضو شبکه کار آفرینی هرمزگان هستم . همکارانی داشتم که از من محصولات می گرفتند و در خارج از کشور و در عمان و دبی به فروش می رسانند و اینطوری ارزآوری می کنیم.».

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.