حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 12 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2691×
تشکیل تمدن نوین اسلامی جز با وحدت میسر نیست
۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
شناسه : 12392
بازدید 50
3
حجت‌الاسلام اکبری: مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری با تأکید بر اینکه وحدت موضوعی اساسی و ریشه‌ای در جهان اسلام است، گفت: تشکیل تمدن نوین اسلامی جز با وحدت شیعه و سنی میسر نیست.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش نهضت هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی اکبری، مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری، عصر روز گذشته، ۱۸ مهر، در جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) که در سالن همایش ارسلان بندر لافت برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین شعار و پیام قرآن وحدت است و در بیش از ۵۰ آیه از این کتاب آسمانی در رابطه با وحدت و دوری از تفرقه و جدایی مسلمین صحبت شده و قرآن نخستین منادی وحدت است.

وی تصریح کرد: موضوع وحدت یکی از مهم‌ترین مسائل جهان اسلام است که حضرت امام خمینی(ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا با یک نگاه راهبردی آن را در متن این نظام و انقلاب گنجاندن و قرار دادند. امام هیچ‌گاه نپذیرفتند و نخواستند که این انقلاب به اسم یک انقلاب شیعی به دنیا معرفی شود.

اکبری ادامه داد: از همان اول حضرت امام خمینی(ره) نسبت به این موضوع حساسیت داشتند و اتفاقاً دشمن هم از همین مسیر شروع به پراکنده کردن بذر اختلاف کرد و شما وقتی حوادث بعد از انقلاب را مرور می‌کنید،  متوجه خواهید شد که از مناطق قومی و سنی نشین این اختلافات یکی یکی شروع شد و دشمنان خواستند شیعه را در مقابل سنی و سنی را در مقابل شیعه قرار دهند، ولی امام (ره) با آن تیزبینی که داشتند اجازه ندادند.

مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری اضافه کرد: اولین هیئت دیپلماتیک که بعد از انقلاب وارد کشور شد، هیئتی از کشور فلسطین بود که برادران ما از این کشور به جمهوری اسلامی ایران سفر کردند، امام (ره) خواستند با این کار به دنیا بفهماند که امت اسلامی، امت منسجم و امت واحده است.

وی تصریح کرد: امامین انقلاب روی موضوع وحدت بسیار تأکید کرده‌اند. مقام معظم رهبری ایشان تأکید دارند که وحدت به استناد آیه شریفه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» وظیفه‌ای همگانی و یک امر و حکم الهی است؛ بنابراین افراد نباید به مسئله وحدت به عنوان یک مسئله تشریفاتی نگاه کنند.

اکبری با اشاره به اینکه موضوع وحدت یک موضوع اساسی و ریشه‌ای در جهان اسلام و بین امت اسلام است نه یک مسئله تاکتیکی، عنوان کرد: تشکیل تمدن نوین اسلامی جز با وحدت شیعه و سنی میسر نیست و این‌ها کلیدواژه‌هایی است که در سخنرانی‌های متعدد مقام معظم رهبری بر آن‌ها تأکید شده است.

مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری افزود: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های وحدت امت اسلامی مسئله فلسطین است. اگر دیدید کسی در شعارهایی که برای وحدت امت اسلام می‌دهد به موضوع فلسطین توجه دارد بدانید که این فرد درست می‌گوید و در حرف و گفتارش صداقت دارد. اگر کسی دم از وحدت می‌زند اما به دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و نادیده گرفتن مظلومیت مردم فلسطین است او راست نمی‌گوید و در مسیر وحدت امت اسلام حرکت نمی‌کند.

اکبری با اشاره به اینکه مسئله وحدت با برگزاری جلسه و نشست حل نمی‌شود، تصریح کرد: باید در این مسیر گام‌های عملی برای وحدت امت اسلام برداریم، امروز مهم‌ترین مسئله در جهان اسلام و بین مسلمان همین جدایی‌ها، تفرقه‌ها، خونریزی‌ها و دشمنی‌ها است.

وی با بیان اینکه خود قرآن محور وحدت مسلمین است، اظهار کرد: قرآن  به روشنی، به آشکاری و بی‌پرده پوشی می‌گوید مثل کسانی نباشید که با همدیگر اختلاف دارند و بین آن‌ها جدایی و تفرقه است، ابهت و شکوه مسلمان‌ها در اختلاف از بین می‌رود و قدرتشان کم می‌شود. خداوند در قرآن می‌فرماید: «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ؛ پیروان نبی مکرم اسلام(ص) کسانی هستند که با همدیگر مهربان‌اند و نسبت به یکدیگر رأفت دارند».

اکبری با طرح این سؤال که آیا می‌شود در فضای اختلاف و تفرقه نسبت به هم مهربان بود و رأفت داشت، یادآور شد: به طور حتم اگر می‌خواهیم «رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» باشیم باید با همدیگر وحدت و انسجام داشته باشیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.