حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2699×
تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های عظیم اهل‌سنت برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی
۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۹:۵۴
شناسه : 2630
بازدید 91
4
در نشست شورای مدیران مناطق تلفیقی مطرح شد نشست شورای مدیران مناطق تلفیقی با حضور مدیران سازمان تبلیغات اسلامی در تهران برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی، نشست شورای مدیران مناطق تلفیقی با حضور حجت‌الاسلام‌ حریزاوی قائم‌مقام رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام‌ سیفایی مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی و مدیران کل استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، کرمانشاه، آذربایجان‌غربی، گلستان، کردستان و خراسان‌رضوی در تهران برگزار شد.

در این نشست که با هدف رفع شبهات اهل سنت در امر حکمرانی و ایجاد تعامل بیشتر با آن‌ها و استفاده از ظرفیت‌های عظیم اهل سنت برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی برگزار شد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حریزاوی تأکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی نباید نگاهش به یک مذهب باشد بلکه باید برای تبلیغ بیشتر اسلام ناب تلاش کند.

در ادامه نشست حجت‌الاسلام‌ سیفایی مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی با بیان ضرورت تشکیل این شورا به اهداف و وظایف آن پرداخت و درباره راهبردها و برنامه‌های اداره کل ادیان و مذاهب در این حوزه سخن گفت.

در این نشست مدیران کل استان‌های تلفیقی نیز چالش‌ها و ظرفیت‌های استان خود در خصوص اهل سنت بیان و برخی فعالیت‌هایی این حوزه را تشریح کردند.

«بیان مبانی انقلاب اسلامی که توسط رهبری ترسیم‌شده است، بیان اهداف برنامه‌ریزی‌شده توسط سازمان (ارتقای علمی و ارائه برنامه‌های آموزشی در راستای توسعه تعامل بین شیعیان و اهل سنت)، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت، تهیه سندهای مسائل بومی و محلی توسط مسئولان شهرستان‌های تلفیقی، توسعه و تعامل با رسانه‌ها ازجمله رسانه ملی، توسعه و تعامل با نهادهای فعال مردمی و قرارگاه‌های سازندگی در استان‌های تلفیقی، فراخوان هنری برای تولید محتوای بصری در راستای امر وحدت و دعوت از چهره‌های شاخص جهان اسلام به این فراخوان، برگزاری اقدامات نمادین وحدت‌آفرین، ارتقا توجه سازمان به مخاطب گسترده اهل سنت در شهرستان‌های تلفیقی و برگزاری دوره‌های علمی آموزشی ویژه بانوان از دیگر نکات مهم ارائه‌شده در این جلسه بود».

همچنین در پایان‌بر لزوم همکاری مسئولان شهرستان‌های سازمان با علمای اهل سنت و همچنین بر تقویت جریان‌های پیشرو در بین علما برای وحدت‌آفرینی و حفظ برادری‌ها تأکید شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.