حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2700×
برگزاری جشن میلاد باسعادت امام سجاد (ع) در بندرچارک
۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
شناسه : 15084
بازدید 41
5
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه خبر داد: به مناسبت میلاد باسعادت چهارمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت برحق ،امام سجاد (ع) مراسم جشن و سرور در بندر چارک برگزار شد.
ارسال توسط : نویسنده : محمد حلافی منبع : روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه،به مناسبت میلاد باسعادت چهارمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت برحق ،امام سجاد (ع) ، مراسم جشنی در بندرچارک برگزار شد.

حجت‌الاسلام رستاخیز امام جمعه چارک دراین مراسم گفت: امام سجاد (ع) هستی‌بخش چراغ پرفروغ نبوی بود.

وی در ادامه با بیان اینکه امام سجاد (ع) در زندگی خویش نمونه کامل از فضایل بی‌پایان یک انسان را به نمایش گذاشت گفت: تمام مکاتب را می‌توان در وجود امام سجاد (ع) تجسم کرد.

حجت الاسلام رستاخیز در ادامه گفت: امام سجاد(ع) در هر فرصتی از شهادت پدر و اسارت و مظلومیت خود و خاندانش سخن‏ها می‏گفت که این خود نوعی افشاگری رسمی علیه ظلم بنی‌امیه در آن زمان بود.

امام جمعه چارک افزود: امام سجاد (ع) در امر عبادت و مناجات پیشتاز بود و هنگام ادای فریضه الهی نماز تمام وجودش سرشار از یاد پروردگار منان می‌شد.

حجت الاسلام رستاخیز اضافه کرد: امام سجاد (ع) نمونه‌ای از بالاترین کمالات انسانی است و توانست اعتدال و جامعیت تمام در عمل به دستورات اسلام را نمایان سازد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه صحیفه سجادیه سرشار از ظرافت‌های معنوی است، گفت: مفاهیم صحیفه سجادیه سرشار از معنویت و چراغ راهی برای زندگی معنوی است. مهم‌ترین بعد صحیفه سجادیه را جنبه عبادی و ملکوتی این کتاب عنوان و بیان کرد: این کتاب معنوی انسان را در راز و نیاز با خدا می‌خواهد.

وی  در پایان با تأکید و توجه بیش از پیش به این کتاب معنوی گفت: صحیفه سجادیه گنجینه عظیمی است که  باید مورد توجه اهل پژوهش، دانشگاهیان و حوزویان قرار گیرد. جوانان باید پیرو سیره اهل بیت بوده و از برکاتشان بهره‌مند شوند.

پذیرایی، اهدا جوایز ، مولودی خوانی دیگر برنامه های جشن بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.