حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2700×
امام جعفر صادق (ع) تحول بزرگ در ماندگاری و استواری دین مبین اسلام ایجاد کرد
۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
شناسه : 10039
بازدید 124
6
رئیس اداره تبلیغات اسلامی میناب : رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب بیان داشت: امام جعفر صادق (ع) تحول بزرگ در ماندگاری و استواری دین مبین اسلام ایجاد کرد
ارسال توسط : نویسنده : محسن بنی خزاعی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی میناب ؛ حجت الاسلام اسحق فاضلی پور رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب ضمن تسلیت پیشاپیش شهادت امام صادق علیه السلام اظهارداشت: ائمه اطهار (ع) در طول حیات و زندگی با برکت خود به رغم ظلم و خفقانی که حاکمان ظالم اعمال می‌کردند هیچ گاه از مسئله مهم و امر به معروف و نهی از منکر و وظایف خود فروگذاری نکردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میناب با بیان ویژگی‌ها و فضائل حضرت امام جعفر صادق (ع) بیان کرد: اگر چه در زمان آن حضرت به دلیل ظلم ظالمان فرصت تشکیل حکومت اسلامی وجود نداشت ولی عدم قیام امام (ع) نه به دلیل ترس از ظالمان بلکه به دلیل نبود یاران وفادار بود.

شخصیت امام جعفر صادق (ع) شخصیتی است که همه امتیازات ائمه اطهار را دارد ، به طوری که می تواند دستور زندگی را به همه اعلام دارد

وی افزود: ایشان فرصتی به دستشان آمد که در این مدت با همه مشکلاتی که محاصره‌شان کرده و فرقه‌های مختلفی به وجود آمده بود به نشر معارف و فرهنگ اسلامی و تفسیر قرآن و احکام اسلامی پرداخت.

فاضلی پور در ادامه خاطرنشان کرد: امام جعفر صادق(ع) در آن زمان مکتب شیعه را پایه‌گزاری و فقیهانی مؤمن، راستگو و عالم تربیت کردند که هرچه در خصوص مفاهیم فقه اسلامی داریم به برکت شاگردان ایشان است.

وی اظهار داشت: بین برخی شیعیان با امام صادق(ع) بخاطر پاره ای مسایل مشکل بوجود می‌آمد به عنوان مثال ایشان مطالبی را به آنها می‌گفتند و تذکر می‌دادند که جایی نقل نشود ولی آن افراد می‌رفتند و آن مطالب را منتشر می‌کردند که امام در زمان‌هایی می‌فرمودند من به خود اجازه می‌دهم تا آنها را لعن کنم زیرا این مسائل، مسائل امنیتی بود و این نشان می‌دهد که مسائل امنیتی اهمیت زیادی دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) به دنبال این بود که وحدت شیعه حفظ شود تا حدی که حتی دو نفر هم با هم دعوا نکنند و اینها درس‌هایی است که در رفتار و عمل به ما داده‌اند.

وی افزود: امام جعفر صادق (ع) در دوران امامت و زندگی خود با وجود همه شرایط سخت و خفقان وظیفه خود را در زمینه مبارزاتی و هم علمی انجام داد و سیره پیامبر اسلام (ص) و فرهنگ ناب محمد (ص) و تشیع را در جامعه ترویج کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.