حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2700×
آئینی تجلیل از علماء و فعالان قرآنی اهل سنت استان هرمزگان
۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۴۲
شناسه : 12468
بازدید 53
6
به مناسبت هفته وحدت و با حضور حجت الاسلام تقی زاده مشاور قرآنی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، از علما و فعالان قرآنی اهل سنت استان هرمزگان، تجلیل به عمل آمد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری نهضت؛ حجت الاسلام تقی زاده مشاور قرآنی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در آئین تقدیر از علماء و فعالان قرآنی اهل سنت اظهار کرد: مقام معظم رهبری درخصوص وحدت می فرمایند : وحدت، مراتبی دارد، نخست اینکه جریان ها و حرکت های اسلامی با هم اختلاف نداشته باشند ، حق یکدیگر را ضایع و به هم تجاوز نکنند. مرتبه دوم اینکه دشمن مسلمانان مشترک است و مسلمین باید در برابر این دشمن مشترک وحدت، اتحاد و همبستگی داشته باشند.

وی در ادامه افزود: سومین مرتبه وحدت از دیدگاه مقام معظم رهبری، هم افزایی جریان های مختلف اسلامی در فضای اقتصاد، علم و فرهنگ که هر کدام از دستاوردهای خود را به میدان بیاورند. مرتبه چهارم که اوج همه مراتب است اینکه همه به این نتیجه برسیم که همه یک مقصد داریم و در نهایت نام آن را تمدن سازی نهادند.

مشاور قرآنی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب فرموده اند که ملت ایران خیانت نکرده است، به آرمان ها پشت نکرده و هنوز به آرمان های انقلاب اسلامی پایبند است. لذا جوانان و نوجوانان برای تخلیه هیجانات خود نیازمند میدان و گزینه صحیح هستند.

حجت الاسلام تقی زاده تاکید کرد: تاثیرگذاری و موفقیت در فضای فعالیت های قرآنی نیازمند برخورداری از فهم و تحلیل صحیح از فضای موجود است. لذا باید فضای گفتگوی جدی، چالشی و آزاد اندیشانه در استان فراهم شود چراکه در شرایط کنونی به شدت نیازمند چنین فضاهایی هستیم.

وی ابراز داشت: رویکرد جدید مدیریت دارالقرآن الکریم، پرداختن به بحث قرآن و برادران اهل سنت ، جدی تر از گذشته است. لذا اقدامات اخیر صورت گرفته طی یکی دوماه گذشته در استان های تلفیقی در خصوص رصد دقیق تری از فعالان وموسسات قرآنی اهل سنت، مقدمه ای برای شناخت اولیه وتعارف و تعاملی است که به حس مشترک و گفتگوهای جدی منجر شود.

مشاور قرآنی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ابراز داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص انس و تدبر قرآن کریم ، باید در این دو زمینه، ارتقاء بابیم.

در ادامه این آئین، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان نیز گفت: حرکتی سازمان یافته و با طرح ئو برنامه از پیش تعیین شده بود و تمامی جریانات ضد انقلاب، تجزیه طلبان و … آرایش جنگ رسانه ای و فیزیکی بر علیه انقلاب اسلامی گرفتند و به زعم باطل خودشان، فاتحه نظام مقدئس جمهوری اسلامی ایران را بخوانند اما با مرور پیشینه انقلاب اسلامی متوجه خواهید شد که این چنین حرکات، پیش روی انقلاب اسلامی بوده است و انقلاب ناب محمدی متکی بر وحدت و انسجام ملی و اسلامی است که از نقاط قوت این انقلاب و نظام مقدس است .

وی با بیان اینکه جبهه انقلاب اسلامی، هرگز در مسیری که در پیش گرفته است، هیچ گونه تزلزلی به خود راه نداده است، تصریح کرد: همه ما به اهداف این نظام و انقلاب ایمان داریم. دشمن در پی براندازی است اما نظام مقدس و انقلاب اسلامی در برابر این میزان از هجمه های دشمن ایستاده و خواهد ایستاد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به ضرورت امر مهم تبیین و روشنگری در شرایط حساس کنونی جامعه، گفت: این دو، به عنوان حلقه مفقوده ای است که تاکنون به درستی به آن پرداخته نشده است. لذا باید خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف دینی، اقتصادی، اجتماعی و … برای تمامی لایه های جامعه تبیین شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.