حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2949×
همایش دانش‌آموزان عاشورایی «احلی من العسل» در بندرعباس برگزار می‌شود
۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
شناسه : 24402
بازدید 57
4
مسئول قرارگاه نوجوانی تبلیغات اسلامی هرمزگان: مسئول قرارگاه نوجوانی تبلیغات اسلامی هرمزگان از برگزاری همایش دانش‌آموزان عاشورایی «احلی من العسل» در بندرعباس خبر داد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام صادق شکور، مسئول قرارگاه نوجوانی تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفتگو با روابط عمومی گفت: همایش «احلی من العسل» به یاد شهید نوجوان دشت کربلا حضرت قاسم ابن الحسن (ع) و با هدف شناخت نوجوانان از شخصیت این نوجوان 13 ساله کربلا و ترویج فرهنگ عاشورایی و ولایت‌پذیری این شهید نوجوان با حضور دانش‌آموزان در حسینیه عاشقان ثارالله شهر بندرعباس برگزار می شود.

وی با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع)، افزود: همه ما باید تلاش کنیم که بتوانیم در مسیر ترویج فرهنگ عاشورا قدم برداریم.

مسئول قرارگاه نوجوانی تبلیغات اسلامی هرمزگان، هدف از برگزاری این سوگواره را الگو قرار دادن شخصیت حضرت قاسم بن الحسن(ع) برای نسل نوجوان دانست و گفت: این برنامه همچنین با هدف تحقق اهداف سند تحول بنیادین و با عنایت به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان و نوجوانان در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر لزوم برجسته کردن ارزش‌های معنوی از قبیل اخلاص، ایثار، گذشت، شجاعت برگزار می‌شود.

گفتنی است، عبارت احلی من العسل یا شیرین‌تر از عسل، به حضرت قاسم فرزند امام حسن (ع) منسوب است که در شب عاشورا وقتی عمویش امام حسین (ع) پرسید: مرگ نزد تو چگونه است؟ او پاسخ داد: برای من شیرین‌تر از عسل است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.