حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2637×
لزوم توجه جدی والدین به تربیت دینی دختران
۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
شناسه : 14584
بازدید 105
5
مرضیه جدیدی مسئول هیئت دختران فاطمی بندرلنگه: مسئول هیئت دختران فاطمی بندرلنگه گفت: والدین توجه جدی به تربیت دختران در بحث عفاف و حجاب با توجه به فرامین دین مقدس اسلام داشته باشند.
ارسال توسط : نویسنده : محمد حلافی منبع : روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه، مرضیه جدیدی مسئول هیئت دختران فاطمی  بندرلنگه گفت:‌مادران توجه جدی به تربیت دینی دختران در بحث عفاف و حجاب داشته باشند. بی تفاوتی به مسئله عفاف و حجاب علاوه بر این اینکه انسان را در وادی گناه می اندازد از نظر بعد اجتماعی نیز تاثیرات مخرب و ویران گری دارد. بایستی نسبت به مسئله ححاب و عفاف دختران حساس بود اما نه به زور بلکه با به وجود ٱوردن روحیه دوستی و مهربانی در خانواده دختران را به سوی محجبه بودن هدایت کرد.

وی گفت: زنان و دختران نقش اساسی در خانواده و اجتماع دارند و در روایت ما مسلمانان آمده است که از دامن زن است که مرد به معراج می رود بایستی توجه داشت نسبت به تربیت دینی دختران از طریق مادران جامعه اسلامی و گرنه کار بی نتیجه خواهد ماند.

مسئول هیئت دختران فاطمی با بیان این مطلب که بایستی به تربیت دختران بها داد و آسیب های بی حجابی برای فرد و جامعه را برای دختران مشخص نمود خاطر نشان ساخت:‌عده ایی آزادی را تنها در لخت و عریان بودن می دانند اما غافل از اینکه همین لختی و عریانی ضد آزادی است و حریم خصوصی افراد را دچار تنش و بی ثباتی می کند فردی که در جامعه بی حجاب است به راحتی دیگران می توانند وارد حریم خصوصی او شوند و چشم چرانی کنند.

مرضیه جدیدی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش پدران نیز در خانواده اشاره کرد و افزود: پدران نیز در بحث عفاف و حجاب دختران نقش بسزایی دارند پدری که خود در خانواده و اجتماع پوشش مناسبی ندارد چطور می تواند دخترانی محجبه داشته باشد پدر خانواده با به وجود آوردن جو دوستی و محبت در خانواده می تواند فرزندان را در محیطی آرام واسلامی تربیت کند.

وی در پایان گفت: انشالله که خانواده ها در بحث عفاف و حجاب دختران حساس باشند و شخص را به حال خود رها نسازند و نگویند که نسبت به مسئله حجاب ما نظری نداریم بلکه در مسائل وارد شوند و معایب و آسیب های بی حجابی را برای فرزندان توضیح دهند

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.