حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2666×
حضور فعالانه بانوان فرهیخته هرمزگان در مناطق کمتر برخوردار
۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
شناسه : 14582
بازدید 183
9
بانوان فرهیخته استان هرمزگان با حضور در مناطق کمتر برخوردار استان ، در جهت رفع مشکلات مردم و کاهش آسیب های اجتماعی تلاش می‌کنند.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان ، معصومه هوشمند کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بانوان هرمزگانی علاوه بر آشنایی و مهارت در حوزه صنایع دستی، در حوزه اجتماعی و فرهنگی که ما با آن بیشتر مرتبط هستیم نقش آنان بسیار پررنگ است، اکثر هیئات مذهبی ثبت شده توسط بانوان است. بانوان در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی بسیار فعال هستند، آنان در کنار هیئات مذهبی توانسته اند در مراکز نیکوکاری و امور خیریه نیز فعالانه ورود کنند.

وی در ادامه افزود: بانوان هیئتی هرمزگانی قادرند به نکته های ریز و ظریفی که از دید مردان پوشیده می‌ماند ورود کنند و در آن حوزه به فعالیت بپردازند، درحال حاضر در استان هرمزگان، بانوانی هستند که با انجام تحقیقات اولیه، زیارت اولی‌ها را احصاء و با کمک‌های خیرین، آنان را به زیارت حرم مطهر رضوی اعزام می‌کنند. همچنین در حوزه درمان بیماران نیازمند نیز اقداماتی انجام داده‌اند که می‌توان به کمک هزینه درمان اعم از تأمین دارو و عمل‌های جراحی، هماهنگی‌های لازم را با جراحان اشاره کرد.

کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: برخی بانوان هیئتی استان هرمزگان همچنین در محلات کم برخوردار حضور یافته و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و هنری مفید ویژه بانوان و دختران اجرا می‌کنند.

اعزام یک میلیون زیارت اولی‌ها از هرمزگان به مشهدالرضا

نصرت دانش یکی از بانوان فرهیخته هرمزگانی و نماینده کاروان علی بن موسی الرضا و خادمین گمنام در استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به نحوه فعالیت این کاروان در استان هرمزگان اظهار کرد: طی مدت ۱۳ فعالیتم در کاروان علی بن موسی الرضا و خادمین گمنام، زیارت اولی‌ها را از تمامی شهرستان‌های استان به زیارت حرم مطهر رضوی اعزام شده‌اند.

وی همچنین درخصوص نحوه شناسایی زیارت اولی‌ها افزود: تحقیقات بصورت سالانه و گزینشی با همکاری رابطین صورت می‌گیرد و افراد مورد نظر را در محلات و شهر محل سکونت خود به ما معرفی می‌کنند.

این بانوی فرهیخته هرمزگانی همچنین گفت: افراد مورد نظر پس از شناسایی و معرفی، با کمک خیرین و کاملا رایگان و بدون پرداخت هیچ گونه هزینه‌ای از طریق ناوگان ریلی به زیارت حرم مطهر امام رضا علیه السلام مشرف می‌شوند.

دانش در ادامه به امکانات درنظر گرفته شده جهت بهره‌مندی زائران خورشید هشتم اشاره و ابراز داشت: جهت رفاه حال زائران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در مشهدالرضا نیز بهترین امکانات رفاهی و هتل‌ها در خیابان امام رضا علیه السلام منتهی به باب الرضا که نزدیک مکان به حرم مطهر رضوی است هماهنگ شده است. البته اخیراً از مکان حسینیه برای اسکان زائران استفاده می‌کنیم، آشپزخانه در طبقه اول این حسینیه واقع شده و ۲۰۰ آشپز از تهران در خدمت زائران خورشید هشتم هستند.

نماینده کاروان علی بن موسی الرضا علیه السلام و خادمین گمنام با بیان اینکه طی ۱۳ سال اخیر، یک میلیون نفر از زیارت اولی‌ها از جای جای استان هرمزگان به زیارت حرم مطهر رضوی مشرف شده‌اند، گفت: طبق روال سال‌های گذشته، اواخر بهمن‌ماه سال جاری نیز حدود ۳۰ عاشق حرم مطهر امام رضا علیه السلام را به مشهد مقدس اعزام خواهیم کرد.

تربیت نیروی همطراز انقلاب اسلامی هدف طرح پنجشنبه های آینده ساز

هدی شجاعی یکی دیگر از بانوان فرهیخته استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار ما درخصوص برنامه «پنجشنبه های آینده ساز» در محله نایبند جنوبی شهر بندرعباس گفت: یکی از طرح های شاخص مسجد امام زین العابدین(ع) در قالب قرارگاه تحول محله، طرح شاخص «پنجشنبه های آینده سازان» برگرفته از کار فرهنگی تربیتی است، این طرح از سال ۱۳۹۲ آغاز شده و با همت گروه های جهادی خواهران و برادران محله نایبند جنوبی شکل گرفته و تا کنون هم تداوم داشته است.

وی به چگونگی اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: طرح مزبور، روزهای پنجشنبه هر هفته برگزار می‌شود و با توجه به تعطیلی مدارس در روز پنجشنبه، کودکان و نوجوانان به راحتی در این طرح شرکت می‌کنند و نهایت استفاده را از فرهنگی تربیتی می‌برند.

این بانوی هیئتی هرمزگانی به اهداف اجرای طرح پنجشنبه های آینده ساز اشاره کرد و بیان داشت با اجرای این طرح به دنبال آن هستیم تا بتوانیم کاربردی انجام دهیم و با توجه به تثبیت جز به توان فرزندانی تربیت کنیم که برای آینده هم این محله و جامعه موثر باشند به عبارتی نیروی هم تراز انقلاب اسلامی با هدف محله اسلامی تربیت کنیم.

اهدای ۴۵ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند در هرمزگان

رقیه پورگنجی مسوول هیئت مذهبی محبان حضرت رقیه (س) در گفتگو با خبرنگار ما به فعالیت‌های هیئت مذهبی محبان حضرت رقیه (س) در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ازدواج آسان و کاهش سن ازدواج در بین جوانان اشاره کرد و گفت: این هیئت مذهبی از سال ۷۶ تا کنون با جمع‌آوری کمک‌های مردمی، در جهت تأمین جهیزیه برای زوج‌های نیازمند گام برداشته است.

وی افزود: در سال گذشته، تعداد ۳۲ سری جهیزیه همزمان با عید نیمه شعبان در دو نوبت بین جامعه هدف توزیع شد و در سال جاری نیز بیش از ۱۵ سری جهیزیه در سالروز میلاد منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان مهدی موعود (عج) تأمین و اهدا خواهد شد.

مسوول هیئت مذهبی محبان حضرت رقیه (س) در بخش پایانی سخنان خود ضمن تشریح فعالیت‌های انجام شده در طول سال توسط این هیئت مذهبی گفت: برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر، برگزاری مراسم شهادت سردار دلها، اجرای طرح سه شنبه های مهدوی، توزیع بسته‌های معیشتی و تحصیلی بین نیازمندان، کمک به کودکان و نوجوانان زاج و داربست، راه‌اندازی بازارچه و جشنواره غذا، و … از جمله این برنامه‌ها است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.