حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2662×
جلسه هم اندیشی قرآنیان استان هرمزگان برگزار شد
۰۱ تیر ۱۴۰۱ - ۷:۴۸
شناسه : 10528
بازدید 272
13
جلسه هم اندیشی قرآنیان استان با موضوع«ترویج و توسعه حفظ قرآن کریم در بین نسل جوان»با حضور رئیس اداره امور قرانی هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام پروین در این نشست به نقش و جایگاه قرآن از گذشته تا کنون اشاره و افزود: قاریان و حافظان قرآن نزد پیامبر اسلام(ص) و امیرمؤمنان(ع) جایگاهی والا داشتند و مورد احترام و تشویق مادی و معنوی آن بزرگان قرار می گرفتند، اهتمام به قرآن و حفظ آن در صدر اسلام چنان بود که یاد گرفتن سوره یی از قرآن مهریه ی زن مسلمان قرار می گرفت و امروز بحمدلله این رویه در بین مسلمانان جهان ترویج پیدا کرده است.

وی اذعان داشت: با توجه به اهمیت حفظ قرآن کریم در سال های اخیر و تأکیدات مقام معظم رهبری بر عمومی سازی حفظ قرآن و نیز با عنایت به محوریت « تربیت ده میلیون حافظ قرآن » در اهداف آموزش عمومی قرآن ( مصوب شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور ) و نیز جدایی آموزش عمومی قرآن از آموزش های تخصصی در این سند، ضرورت توجه بیش تر و عمیق تر به این موضوع را اثبات می کند. لذا بهتر است در تعریف حفظ قرآن، به این نکته نیز پرداخته شود.

حجت الاسلام پروین تصریح کرد: تعیین اهداف آموزش حفظ که بر اساس نیاز سنجی انجام می گیرد، اولین گام در برنامه ریزی است. نیازسنجی فرایندی است که وضعیت موجود را با توجه به شاخصه های وضعیت مطلوب مورد بررسی قرار داده و ضرورت های تربیتی آن را مشخص می کند. این نیازها بر اساس مطالعه و شناخت مخاطب، نظرات علمی و دیدگاه های کارشناسان و شرایط موجود تعیین می شود و بر اساس آن اهداف قصد شده یک برنامه تعیین می گردد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.