حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2666×
پیوند مسجد و مدرسه زمینه رشد تربیتی کودکان و نوجوانان را تقویت می کند
۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۰۸
شناسه : 14494
بازدید 82
4
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه: حجت الاسلام خلیفاوی گفت: پیوند و همکاری موثر مسجد و مدرسه زمینه رشد تربیتی کودکان و نوجوانان را تقویت می کند.
ارسال توسط : نویسنده : محمد حلافی منبع : روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه، حجت الاسلام علی خلیفاوی سرپرست تبلیغات اسلامی بندرلنگه در یادداشتی به موضوع تربیت فرزندان اشاره کرد و اظهارداشت: تنها خانواده در حوزه تربیتی نقش ندارد بلکه مدرسه و مسجد نیز در این امر موثر هستند.

وی افزود: محیط سالم اثرات خوبی را در رشد فکری و دینی فرد دارد که کانون های فرهنگی و هنری مساجد از جمله این نهادهای کارآمد هستند.

او با اشاره به اینکه ایجاد تعامل سازنده بین اعضای خانواده، مدرسه و نهادهای فرهنگی برای تربیت لازم است، تصریح کرد: پیوند و همکاری موثر مسجد و مدرسه زمینه رشد تربیتی کودکان و نوجوانان را تقویت می کند.

حجت الاسلام خلیفاوی برقراری ارتباط به نحوه های مختلف مثل تربیتی، عاطفی، تشویقی و هدایتگری در بین اعضای خانواده را جز مهمترین اصول در این حوزه بیان کرد و گفت: برخی از خانواده ها تمام توجه خود را معطوف به تامین نیازهای مادی فرزندان خود کرده و نسبت به مسائل ارتباطی بی تفاوت شده یا رنگ و بوی کمتری دارد.

وی ادامه داد: خانواده ها با مشقت زیادی در تامین نیازهای خوراک و پوشاک فرزندان خود تلاش می کنند ولی دربرقراری یک ارتباط، جویای حال و احوال و صحبت با اعضای خانواده غفلت دارند که این موضوع موجب بروز آسیب های اجتماعی و دوری فرزندان از پدر و مادر می شود.

سرپرست تبلیغات اسلامی بندرلنگه از خانواده ها خواست تا با نگاه بلند نسبت به مسائل تربیتی و کسب دانش در این خصوص، ارتباط سازنده ای را با فرزندان خود برقرار کنند و متناسب با سن و سال آنان نحوه برخورد مشخص کرده و مشورت در امور خانه داشته باشند.

وی آسیب های اجتماعی را ناشی از بی توجهی به همین مسائل بیان کرد و گفت: اگر در ارتباط خانوادگی، معلم مدرسه و محیط فرهنگی به نحوه خوب رقم نخورد سرنوشت بچه ها نیز تحت تاثیر خواهد بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.