حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2666×
پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و فاطمه(س) پیوندی درس آموز است
۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۵۶
شناسه : 10788
بازدید 100
11
سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی: سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی گفت: پیوند آسمانی حضرت علی و فاظمه سلام الله علیهم یک پیوند آسمانی و درس آموز است.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین حسنی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابوموسی اظهار کرد: اولیاء الهی هواره در همه امور رضایت خداوند و بودن و ماندن در را راست را هدف خود در زندگی قرار داده اند و در ازدواج این سنت حسنه و امر نیکو نسز این هدف به خوبی بر هگان آشکار است.
وی افزود: یکی از ازدواج های پاک و مبارک ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه سلام الله علیهم است که هم یک پیوند آسمانی و هم یک سرمشتق و سرلوحه ایی درس آموز است.
سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی تصریح کرد: در آسمانی بودن این پیوند همین بس که رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم می فرماید: «اگر خداوند برای ازدواج با فاطمه علی را حلف نمی کرد از ابتدای خلقت تا روز قیامت همسری برای فاطمه پیدا نمی شد و خداوند عقد نکاح آنها را در آسمان ها بسته است.»
وی گفت: پیامبر بزرگوار اسلام صلی الله علیه و آله و سلم همین یک دختر بلکه همین یک فرزند را داشتند و اگر بنا بود با متر و معیار امروز و حتی دوران جاهلیت آن را مورد سنجش قرار دهند برای ازدواج دختر گرامیشان شروط بیشتر و سنگین تری قرار می دادند و اگر به نگاه مادی با این موضوع برحورد می کردند ثروت را ملاک قرار می دادند ام ایشان ملاک ها معنوی و اخلاقی را مد نظر قرار دادند.
حجت الاسلام و المسلمین حسنی افزود: از این اقدام حضرت می توان اینگونه نتیجه گرفت که ثروت کلان و مهریه بالا و امکانات مادی فروان نمی تواند یک زندگی را تضمین کند و آن را معنوی و عاشقانه نماید بلکه معنویت و اخلاق و کفو هم بودن است که یک زندگی را دارای قوام و دوام ابدی می کند و این را ما به خوبی می توانیم در زندگی امیرالمومنین و صدیق طاهره سلام الله علیهم به خوبی مشاهده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: این روزها ما متاسفانه شاهد آن هستیم که خانواده ها حتی خانواده های ظاهرا مذهبی، شرایط ازدواج را برای جوانان سخت می کنند و این خلاف مشی دین و بزرگان و اولیاء دین خداست که ما خود را پیرو آنان می دانیم.
سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی اضفه کرد: متاسفانه این روزها جرف مردم و چشم و هم چشمی و پرداختن به ظواهر و تجمل گرایی ازدواج را برای جوانان سخت کرده است و جا دارد که خانواده با کنار گذاشتن برحی ظواهر و زواید در امر ازدواج، جوانان را به سمت ازدواج آسان سوق دهند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.