حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2637×
پیش‌بینی حضور بیش از 7 هزار نفری هرمزگانی‌ها در مراسم اعتکاف سال‌جاری
۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۲۱
شناسه : 14434
بازدید 54
3
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان اعلام کرد؛ حجت‌الاسلام انصاری‌راد با بیان اینکه خوشبختانه امسال مشکل خاصی در خصوص شیوع کرونا برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف وجود ندارد ولی مراقبت همه جانبه بسیار ضروری است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 7 هزار نفر معتکف شوند.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه اعتكاف فصلي است براي بارش باران رحمت الهي و شست‌وشوي آلودگي‌هاي گناه و تطهير صحيفة ايمان افزود: اعتکاف نوراني‌ساختن دل و صفا‌بخشيدن به روح و مجالي براي راه‌يافتن به بارگاه جلال رباني و بالاخره، اعتكاف برجسته‌ترين مظهر بندگي در پيشگاه الهي است.

وی افزود: سنت حسنة اعتكاف با آن جايگاه ويژه و بركات بسیارش، در طول قرون و اعصار گذشته در ميان مسلمين آن‌چنان‌كه بايد، جايگاه خود را نيافته و غبار مهجوريت، چهرة درخشان آن را پوشانده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان به اعتکاف پیش رو اشاره و پیش بینی کرد: امسال بیش از ۷ هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کنند.

حجت الاسلام انصاری راد افزود: این مراسم معنوی از سال ۹۸ تاکنون بعلت شیوع کرونا در هرمزگان برگزار نشده است.

وی افزود: خوشبختانه امسال مشکل خاصی در خصوص شیوع کرونا برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف وجود ندارد ولی مراقبت همه جانبه بسیار ضروری است.

حجت الاسلام انصاری راد با اشاره به آمار بالای معتکفین در سال‌های قبل از کرونا اضافه کرد: همه ساله استقبال خوبی از مراسم معنوی اعتکاف صورت می‌گیرد و امیدواریم در سال‌جاری هم تعداد زیادی از خداجویان در این سنت حسنه شرکت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان افزود: مهمترین مسئولیتی که با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدارهای اخیر بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی گذاشته شده، رسیدگی به مسائل فرهنگی دینی که شامل اقامه نماز جماعت در سه نوبت شبانه‌روز در مساجد مجری اعتکاف، اعزام مبلغ و مبلغه جهت پاسخگویی به احکام شرعی، اعزام سخنران متخصص در خصوص مسائل روز، اعزام مداح و راوی انقلاب و در صورت امکان تهیه و توزیع بسته فرهنگی و … است که در این راستا اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان آمادگی کامل دارد برنامه معنوی امسال باشکوه تر از گذشته برگزار کند.

وی گفت: علاقمندان می‌توانند برای نام نویسی که تا ۱۴ بهمن ادامه دارد، به مساجد یا به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مربوطه مراجعه کنند.

مراسم معنوی اعتکاف سیزدهم تا ۱۵ رجب همزمان با سراسر کشور در هرمزگان برگزار می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.