حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2666×
پاسداران، قصه گوی سال های حماسه و ایثار هستند
۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۴۸
شناسه : 8911
بازدید 116
18
یادداشت: حجت الاسلام محمد فولادی معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی هرمزگان در یادداشتی نوشت: پاسداران، قصه گوی سال های حماسه و ایثارند. شاهدان ِ صحنه های زیبای خداباوری و عشق که با جوهری از خون، با قلمی از گلوله و بر صفحه ای از دشت و بیابان جبهه های نبرد، سروده و نگاشته شده است.
ارسال توسط : نویسنده : زینب شکوه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، امام حسین(ع)، بزرگ ترین پاسدار دین و شرف و آزادگی است و چه زیبا فرزند بزرگوارش، خمینی کبیر(ره) روز میلاد بزرگ ترین حماسه ساز تاریخ بشریت را «روز پاسدار» نامید. این، فرصت مناسبی است که پاسداران انقلاب اسلامی در همه زمینه ها به سیدالشهدا(ع) اقتدا کنند.

پاسداران دوران دفاع مقدس، مخلصانه از جان خود گذشتند تا حسینی شوند و با جهاد عاشورایی، حکومت و وطن خویش را سرافراز ساختند. پاسداران امروز باید راه آنان را در سنگرهای جدید ادامه دهند که سنگر سازندگی کشور، سنگر هشیاری در برابر توطئه های پنهان دشمنان، سنگر مبارزه ها جنگ های روانی دشمنان و سنگر حفظ دست آوردهای نظام به ویژه ولایت مطلقه فقیه است.

پاسداری یک شغل نیست، یک تعهد است و پاسدار، یک شاغل نیست، یک عاشق است. یک حقوق بگیر نیست، یک حق بگیر است.

پاسدار، در غم و شادی مردم شریک است. در بیرون از خانه، پناه و یار مردم است و در خانه، معلمِ زن و فرزند.

پاسداران، قصه گوی سال های حماسه و ایثارند. شاهدان ِ صحنه های زیبای خداباوری و عشق که با جوهری از خون، با قلمی از گلوله و بر صفحه ای از دشت و بیابان جبهه های نبرد، سروده و نگاشته شده است.

بر مبنای کلام پرگهر رسول اکرم صلی الله علیه و آله که می فرمایند: «همه شما نگهبان و مسؤول هستید». پاسداری معنای وسیعی دارد. پاسداری از مرزها، پاسداری از ارزش ها، پاسداری از جامعه اسلامی، پاسداری از نفس و… . پاسداران مسؤول اند تا از نفس خود نیز پاسداری کنند و آن چنان نفس را مهار کنند که تابع اسلام و احکام خداوند باشد. پاسداری گاه با نیروی بازو صورت می گیرد و گاه با صحبت کردن و بیان حقایق. پاسدار انقلاب اسلامی تنها یک لفظ نیست؛ یک واقعیت است، بدین معنا که اگر کسی بخواهد بر خلاف مسیر اسلام عملی انجام دهد، وظیفه هر مسلمانی است که از اسلام و ارزش های اسلام دفاع نماید و فتنه ها را خاموش کند. به تعبیر پیرفرزانه انقلاب، امام خمینی رحمه الله «پاسداری از اسلام و قرآن کریم، همان صراط مستقیمی است که در نماز از خدا طلب می کنیم.

پاسداران انقلاب اسلامی، این حافظان اسلام و قرآن، در همه جبهه ها بر ضد کفر و ظلم جهاد می کنند؛ چه در جبهه های نبرد و چه در شهرها و روستاها با کمک امت مسلمان ایران. آنان با جان و دل و با عشق و علاقه به اسلام خدمت کرده و می کنند. پاسداری، شغل بسیار شریف و پرمسؤولیتی است. امام خمینی رحمه الله معمار بزرگ انقلاب، ارزش پاسدارانی را که برای خدا خدمت می کنند، چنین بیان می فرماید: «پاسداران، از ارکان کشور هستند ؛ مجاهدانی که هم در پشت جبهه ها و هم در جبهه های نبرد علیه کفار مجاهدت می کنند. پاسداران، همان مجاهدان فی سبیل اللّه هستند که مقامشان بزرگ تر از آن است که گوهر زیبای عمل خود را به عیار پست دنیا محک بزنند. آنان، فرزندان دفاع مقدس و پرچمداران عزت مسلمین و سپر حوادث کشورند.

پاسداران، فرزندان اسلام و انقلاب هستند. لحظه ای سپری نمی شود و روزی به شب نمی آید، مگر این که آنان مراقب انقلاب و نگران سرنوشت آن هستند. آنان از بیرون به انقلاب نمی نگرند؛ از این رو، بهتر و سریع تر از هر کارشناسی مسائل انقلاب را درک می کنند. اعتقاد پاسداران به ولایت، سرشار از شگفتی و اسرار بسیار است. این اعتقاد، ناشی از یک تحول بنیادین در بینش ها، باورها و خصلت هایی است که جوانان ایران را به کلی دگرگون کرده است.

بر همین اساس است که امام امت در دیدار با پاسداران می فرماید: «تاریخ اسلام، جز یک برهه از صدر اسلام، جوانانی مثل جوان های ایران ما سراغ ندارد.»

یک انقلاب در صورتی که فقط از بعد سیاسی یا نظامی برخوردار باشد، نمی تواند پیروز شود. در انقلاب اسلامی ایران، مسأله با اهمیت این است که این انقلاب، در ابعاد گوناگون تقویت شده و در بعد نظامی، حضور فعال سپاه وپاسداران بسیار قابل توجه است، اما این سپاه و پاسداران، تا چه حد توانسته اند انقلاب را از خطر حفظ کنند؟ در پاسخ همین بس که امام امت فرمود: «اگر سپاه نبود، کشور نبود». قدرت سپاه آن گونه بزرگ جلوه داده شد که ریگان رئیس جمهور اسبق آمریکا گفت: تا این سپاه در ایران وجود دارد، حمله نظامی به این کشور فایده ندارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.