حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2637×
همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی در رودان برگزار شد
۰۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۰۴
شناسه : 11548
بازدید 190
12
با حضور مسئولان استانی و شهرستانی: آیین تجلیل از پیرغلامان و مداحان حسینی رودان در بقعه متبرکه امامزاده سید سلطان محمد برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان ، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی دری امام جمعه شهرستان رودان در آیین تجلیل از پیرغلامان حسینی این شهرستان اظهار داشت: تعطیل نشدن مجالس عزاداری امام حسین علیه السلام بزرگترین درسی است که مقام معظم رهبری با برگزاری مجالس تک نفری به هم آموخت.

وی ادامه داد: در طول تاریخ چندین شاه ظالم برای تعطیلی مجالس امام حسین علیه السلام تلاش کرد اما نه تنها تعطیل نشد بلکه هم اکنون خیابان های آن سوی دنیا هم مملو از عزاداران حسینی است.

حجت الاسلام دری ادامه داد: این خون ابا عبدالله الحسین علیه السلام است که بعد از ۱۴۰۰ سال همچنان می جوشد.

امام جمعه رودان با اشاره به ارزش والای کار پیرغلامان حسینی اظهار داشت: روایات متعددی که نشان از بهای گران کار این ها بزرگواران که یک عمر به یاد ابا عبدالله الحسین علیه السلام است نوحه خوانده و بر سر و سینه زدند وجود دارد.

امروز ترویج مکتب امام حسین (ع) به خیابان های غرب هم رسیده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این آیین با بیان این که دشمن امروز از عزاداری برای امام حسین علیه السلام واهمه دارد، گفت: این عزاداری و روضه یک مراسم سیاسی است.

وی ادامه داد: اگر سید الساجدین علیه السلام در هر زمان با یاد کربلا به گریه می افتادند قطعا آن گریه احساسی نبود بلکه سیاسی بود.

اسماعیل جهانگیری تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران هم که برگرفته از قیام حسینی است و تمام مولفه‌هایش از امام حسین علیه السلام گرفته شده و می بینیم که هر اتفاقی که در آن دوران افتاد اینجا هم می افتد، اگر امروز ما مورد هجمه تبلیغاتی و تحریم هستیم در حادثه کربلا هم تحریم آب داشتیم و نگذاشتند صدای حق طلبی حسین علیه السلام به گوش کسی برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان تاکید کرد: نهضت ما حسینی است از جمله شعارهای روزهای اول انقلاب بود و اگر امروز قاسم سلیمانی به عنوان الگوی آزادگان است امام حسین علیه السلام دیروز الگو آزادگانی مانند گاندی بود که حتی مسلمان هم نبود.
جهانگیری افزود: امام حسین علیه السلام را خواستند حذف کنند اما ۱۴۰۰ سال است که آن امام همان زنده تر تکثیر می شود و حتی خیابان های غرب هم مملو از عزاداران حسینی است و پیاده روی اربعین دیگر نمونه بارز آن است.

وی ادامه داد: قاسم سلیمانی را شهید کردند تا به اهداف خود برسند اما امروز شهید سلیمانی برای آنها بسیار خطرناک تر شده است.

آیین تجلیل از پیرغلامان حسینی شهرستان رودان با حضور امام جمعه رودان، فرماندار رودان، مدیرکل ارشاد اسلامی هرمزگان، مسوول سازمان بسیج رسانه سپاه امام سجاد علیه السلام هرمزگان، معاون سیاسی فرمانداری رودان، بخشداران و جمعی دیگران از مدیران شهرستانی و همچنین جمع کثیری از پیرغلامان حسینی در بقعه متبرکه امامزاده سید سلطان محمد برگزار و طی آن از یکصد نفر از پیرغلامان و مداحان حسینی شهرستان رودان تجلیل شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.