حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2637×
هرمزگان می‌تواند متولیِ حل یکی از مسائل فراملی کشور باشد/ خوبی‌های مردم هرمزگان را هنرمندانه روایت کنید
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷
شناسه : 14844
بازدید 225
7
رییس سازمان تبلیغات اسلامی: حجت‌الإسلام والمسلمین قمی با بیان اینکه هرمزگان می‌تواند متولیِ حل یکی از مسائل فراملی کشور باشد، تاکید کرد: خوبی‌های مردم هرمزگان را هنرمندانه روایت کنید.
ارسال توسط : نویسنده : زینب شکوه
پ
پ

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در نشست با نخبگان و فعالان فرهنگی استان هرمزگان، اظهارداشت: آنچه که امروز شنیدم مغتنم بود، برخی حق بود و برخی نیز تامل‌برانگیز بود و بسیاری از موارد را نیز یادداشت کردیم اما عالم هم مباحثه‌گی و همسنگری، باید بپرسم مسئله‌ی ملی یا فراملی که این جمع متوجه خود می‌داند، چه مسئله‌ای است چرا که در بسیاری از استان‌ها مسائل شبیه به هم است اما آیا من می‌توانم از بچه‌های تبریز و آذربایجان بخواهم موضع آذربایجانِ شوروی و تنظیم روابط با ترک‌های ترکیه را به عنوان وظیفه فرا ملی بر عهده بگیرند؟ این مسئله انتظار زیادی نیست چنانچه ما می‌توانیم در بحث مقاومت و مکتب حاج قاسم برای کرمان یک ماموریت فرا ملی ترسیم کنیم.


وی افزود: در تقسیم مسائل کلان، یک استان می‌تواند قطب انیمیشن در کشور شود، اما کدام مسئله را که بین دغدغه‌های رهبری جای دارد را شما هرمزگانی‌ها می‌توانید به دوش بکشید تا حداقل در یک موضوع به دست بچه‌های انقلابی و جوان هرمزگان تحول انجام شود، همانطوری که بچه‌های انقلابی قزوین توانستند حوزه رباتیک را در کشور تکان دهند، لذا در هرمزگان باید روی کار بر یک پرونده‌ی ویژه توافق صورت بگیرد به عنوان مثال گردشگریِ مقاومت می‌تواند یکی از این مسائل باشد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، عنوان‌کرد: جدی گرفتن بانوان، جزو ضرورت‌های جنگ‌ترکیبیِ امروز است و در این نوع جنگِ شهری و نرم، معلوم است که اگر بانوان موثر نباشند و نوجوانان جدی نگرفته شوند ممکن است بازنده‌ی این جنگ ما باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی، بیان‌کرد: یکی از کلاه‌های گشادی که دارد بر سر ما می‌رود، روایت مردم ما توسط بیگانه‌ای است که مردمِ ما را نمی‌شناسند، مثلا در رابطه با حجاب وقتی تصویری که از جامعه ایرانی ساخته می‌شود مبنی بر این است که مردم ایران حجاب را نمی‌‌خواهند ما در جنگ ذهنیت‌ها با کار بسیار سختی روبرو خواهیم بود تا بتوانیم ثابت کنیم این تعریف غیر واقعی است.

وی ادامه داد: در جنگ روایت‌ها باید جایگاهی برای روایتِ مردم برای مردم ایجاد کنیم و خوبی‌های مردم را برای خودشان روایت کنیم، وقتی ایزان و ایرانی و خوبی‌هایشان روایت نمی‌شود تبیینِ معارف نیز کار بسیار سختی خواهد شد چرا که ممکن است برخی‌ها فکر کنند می‌خواهیم به زور یک چیزهایی در ذهن‌ها را نفوذ دهیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور تاکید‌کرد: وقتی مردم خوبی‌های خود را نبینند و قبول نکنند ما نمی‌توانیم به آن‌ها بقبولانیم که در حاکمیت و جمهوری اسلامی یک‌سری خوبی‌ها وجود؛ در جهاد تبیین باید روایت مردم هرمزگان را هنرمندانه بیان شود تا کل مردم ایران این خوبی‌ها را بازگو کنند.

وی تصریح‌کرد: یک سِری خستگی خود را برای مردم روایت می‌کنند و مردم نیز آن‌ها را قبول می‌کنند اما ما اگر خوبی‌های مردم را بازگو نکنیم فردای قیامت باید پاسخگو باشیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.