حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2637×
هجرت حضرت معصومه (س) از مدینه به قم تاریخ ساز شد
۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۴۷
شناسه : 12733
بازدید 74
9
رئیس تبلیغات اسلامی قشم: حجت الاسلام غلامی گفت: هجرت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها از مدینه به ایران در تلاش برای دیدار برادر بزرگوراشان نیز از آن دست هجرت هایی است که تاریخ ساز شد در عالم شیعه.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام احمد غلامی رئیس تبلیغات اسلامی قشم در گفتگو با روابط عمومی ضمن تسلیت وفات حضرت معصومه(س) اظها کرد: وجود این نظام از برکات ائمه معصومین و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیهاست.

وی با بیان اینکه در تاریخ هجرت های تاریخ سازی داریم که هرکدام باعث یک حرکت جدید در نظام شیعی و اسلام شده است، افزود: از هجرت های تاریخ ساز در عالم اسلام، هجرت حضرت امیرالمومنین(ع) از مدینه به کوفه بود و هجرت دیگر هجرت امام حسین علیه السلام و در ادامه آن هجرت حضرت امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها بود که درخت اسلام را آبیاری کردند و مانع از انحراف اسلام به دست یزیدیان شدند.

رئیس تبلیغات اسلامی قشم بیان کرد: هجرت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها از مدینه به ایران در تلاش برای دیدار برادر بزرگوراشان نیز از آن دست هجرت هایی است که تاریخ ساز شد در عالم شیعه.

حجت الاسلام غلامی تصریح کرد: با وجود پربرکت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در قم، تربیت عالمان شیعی در قم و بوجود آمدن مکتب قم در کنار مکتب کوفه (نجف)، حرکت جدیدی از عالم پروری و تولید علم و دانش در جهان اسلام بوجود آمد.

وی اذعان داشت: در دوره ای از زمان به دلیل کثرت راویان و کاتبان حدیث در قم هیچ بهاء و ارزشی به احادیث ضعیف السند داده نمی شد و اصلا جایگاهی در میان علمای آن زمان نداشت و این از برکات وجود بانوی کرامت و آب و آینه در قم بود.

رئیس تبلیغات اسلامی قشم با اشاره به کلام مقام معظم رهبری در باب اینکه چیزی جز حادثه کربلا نمی تواند هم سنگ و معادل حرکت حضرت زینب(س) باشد گفت: برای هجرت و حرکت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها اگر بخواهیم معادل و هم سنگی پیدا کنیم آن چیزی نیست جزء هجرت حضرت امام رضا علیه السلام از مدینه به خراسان.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.