حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2666×
ماه رمضان بهترین فرصت برای نهادینه سازی محافل دینی خانگی است
۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۴۰
شناسه : 9350
بازدید 90
14
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی: حجت الاسلام فولادی گفت: ماه مبارک رمضان به عنوان ماه بهار قرآن، بهترین فرصت نهادینه سازی محافل دینی خانگی و مانوس شدن با این کتاب آسمانی است لذا همگان به ویژه هیئات مذهبی و کانون مداحان از این فرصت طلایی نهایت بهره را ببرند.
ارسال توسط : نویسنده : زینب شکوه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام محمد فولادی معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی هرمزگان در نشست مشترک با شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان استان پیرامون برنامه های ماه مبارک رمضان با تاکید بر توسعه محافل دینی خانگی در این ماه مبارک اظهار کرد: توسعه این گونه محافل که در گذشته به عنوان مجالس روضه خانگی و در قالب هر خانه یک هیئت، برگزار میشد و در حال حاضر نیز پابرجاست امری ضروری است.

وی در ادامه افزود: این طرح اکنون به عنوان هر خانه یک محفل قرآن از آن یاد می شود چراکه قرآن کریم ثقل اکبر ما است که می بایست بیش از پیش در خانه ها مشهود باشد. برای تحقق این امر مهم می بایست هیئات مذهبی و کانون مداحان پای کار بیایند و این طرح را در بین خانواده های مذهبی فرهنگ سازی شود.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: ماه مبارک رمضان به عنوان ماه بهار قرآن، بهترین فرصت نهادینه سازی محافل دینی خانگی و مانوس شدن با این کتاب آسمانی است لذا همگان به ویژه هیئات مذهبی و کانون مداحان از این فرصت طلایی نهایت بهره را ببرند.

حجت الاسلام فولادی ابراز داشت: در روایتی از رسول اکرم(ص) چنین بیان شده که اگر می خواهید مرگ شهدا داشته باشید به سراغ قرآن بروید. لذا انس با قرآن را منحط به ماه مبارک رمضان ندانیم بلکه قبل و بعد از این ماه مبارک نیز در راستای نهادینه سازی محافل دینی خانگی گام برداریم.

وی گفت: یکی از ابلاغیه های برنامه ماه مبارک رمضان، محافل دینی خانگی تحت عنوان خانه بهشتی، است که باید در این ماه مبارک انجام شود و با تلاوت قرآن، خانواده ها را بیش از پیش با این کتاب آسمانی آشنا کنیم.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی هرمزگان در پایان، ترویج قرآن در هیئات و تشکل ها ی مذهبی را از دیگر ابلاغیه های برنامه ماه مبارک رمضان نام برد و تصریح کرد: در هر برنامه و مراسمی که شرکت می کنیم ابتدا تلاوت قرآن انجام می شود که به خودی خود فرهنگ سازی شده که نیاز است تمامی حسینیه ها نیز به این امر مهم توجه کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.