حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2662×
قرآن کریم کتابی آسمانی، وحی منزل، کلام خدا و راهنمای مؤمنان است
۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
شناسه : 9353
بازدید 111
12
حجت الاسلام والمسلمین سالاری امام جمعه شهرستان سیریک؛ حجت الاسلام سالاری امام جمعه شهرستان سیریک درمحفل انس با قرآن که در روستای گهردو بخش بمانی شهرستان و با حضور مسئولان برگزار گردید ،گفت: کتاب قرآن آن قدر با عظمت و ارزشمند است، که آخرین پیامبر عهده دار تفسیر و تبیین آن شد و پس از ایشان، اهل‌بیت علیهم السلام که عِدل قرآن معرفی شده‌اند.
ارسال توسط : نویسنده : اسماعیل محمودی منبع : روابط عمومی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی سیریک ، حجت الاسلام محسن سالاری  امام جمعه شهرستان سیریک در محفل انس با قرآن با اشاره به ویژگی های قرآن گفت: قرآن کریم در بین مسلمانان آنقدر رفیع است که هیچ کس نمی‌تواند در برابر آن بی‌اهمیت باشد چه رسد به مقام منیع امامت که خود حافظ دین و حامی کتاب خداست.

وی در ادامه افزود: امام رضاعلیه السلام که یکی از  مفسران واقعی قرآن بود، در طول زندگی پر برکتش عنایت بسیار ویژه‌ای به این راهنمای بزرگ داشته و علاوه بر استفاده‌ای که در بعد شخصی و فردی از آن داشته در ابعاد دیگر نیز بهره‌های فراوانی از این کتاب گرفته و به دیگران انتقال داده است.

وی با اشاره به روایتی گفت: امام رضاعلیه السلام با سفارش به یاران خود از جمله ریّان به وی فرمود: کلام الله لا تجاوزه و لا تطلبوا الهدی فی‌غیره فتضلّوا؛ قرآن سخن خداست، از مرز او تجاوز نکنید و هدایت را جز در پرتو قرآن نجویید و در غیر این صورت گمراه خواهید شد.

حجت الاسلام سالاری امام جمعه شهرستان سیریک همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: حسّنوا القرآن بأصواتکم، فانّ الصوت الحسن یزید القرآن حسناً؛ قرآن را با صوت نیکو زینت دهید، زیرا که صدای نیکو بر زیبایی قرآن می‌افزاید.

امام جمعه سیریک بیان کرد: قرآن مشوق بزرگی برای انسان‌هاست که مسیر درست زندگی را برای آن‌ها نشان می‌دهد و جامعه را از بزه‌ها و آسیب‌های اجتماعی مصون نگه می‌دارد که در جامعه هر مشکلی پیش آید به خاطر پیامدهای دوری از قرآن است که نیازمند برنامه‌ریزی‌های اساسی و مهم است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.