حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2637×
عدم درک صحیح از دین عامل اصلی دین گریزی
۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
شناسه : 9023
بازدید 113
11
روحانی اعزامی حجت الاسلام مهدی صفری حجت الاسلام مهدی صفری روحانی اعزامی از مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام گفت؛ عدم درک صحیح از دین عامل اصلی دین گریزی است.
ارسال توسط : نویسنده : محمد حیدرنسب منبع : اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رودان
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رودان؛ حجت الاسلام دکتر مهدی صفری روحانی اعزامی از مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام که در ایام اعیاد شعبانیه به شهرستان رودان اعزام شدند اند در جمع دانش آموزان مدارس دخترانه مکتب الزهرا و عترت شهر رودان گفت؛ عدم درک صحیح از دین عامل اصلی دین گریزی است( الانسان عدو ما حهل) انسان دشمن چیزی است که در باره آن نمی داند.

ایشان افزودند؛ بیان نشدن دین با زبان علم و حکمت و توقف در ظواهر آن از عوامل دین گریزی می تواند باشد.

حجت الاسلام صفری در ادامه به موضوع تقلید پرداختند‌. معنای تقلیدو اثر آن از حیث کمیت و کیفیت؟ فلسفه تقلید؟ آیا تقلید اصل است یا تحقیق و اجتهاد؟

وی ادامه داد؛ تقلید به زبان ساده یعنی پیروی کردن از اهل فن در هر زمینه ای نه فقط در امور عادی  فلسفه تقلید در ابتدای نوجوانی به این دلیل است که شخص چون مثلا” قدرت پیدا کردن خود را از درون ندارند لذا باید از بیرون برای تمام ابعاد زندگی خود الگو برداری کند‌ تا زمانی که خود او از درون به حدی از بلوغ  برسد که بتواند بدون مراجعه  به غیر بهترین راه در هر زمینه ای در پیش گیرد.و اصطلاحا ” اهل تحقیق شود.

حجت الاسلام صفری در ادامه گفت؛ اصل اولی بر این است که انسان اهل تحقیق باشد، تقلید اما چون محقق شدن در ابتدای کار سخت است لذا تقلید لازم و ضروری است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.