حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2662×
شب قدر، راه یافتن به مقام ولایت خدای متعال است
۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
شناسه : 9487
بازدید 99
11
امام جمعه شهرستان حاجی آباد: امام جمعه شهرستان حاجی آباد در مراسم شب شهادت امام علی(ع) گفت: راهیابی به شب قدر راه یافتن به مقام ولایت خدای متعال و معرفت به مقام نورانیت اولیا الهی است .
ارسال توسط : نویسنده : اسداله نظری منبع : اداره حاجی آباد
پ
پ

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی حاجی آباد حجه الاسلام ابراهیم شریفی امام جمعه حاجی آباد جمعه شب 2اردیبهشت1401 در مراسم احیای شب بیست و یکم رمضان در آستان امامزادگان سید محمد(ع) و سید امیرنظام الدین(ع) با بیان این مطلب افزود:در این شب فرخنده خداوند به دلیل رحمت بی منتهاهایش برای هدایت انسانها کتابی فرو فرستاد که تمام نیازهای بشر در مورد هدایت را برآورده کند و نوری را فراروی او نهاد تا سر منزل مقصود راهبرش باشد.

حجت الاسلام شریفی تصریح کرد: اگر هدایت الهی به واسطه قرآن کریم نبود، انسان ضعیف نه تنها برنامه ای برای آخرت خود نداشت بلکه از اداره زندگی دنیوی نیز عاجز می ماند و در مقابل ناملایمات آن از بین می رفت.

امام جمعه  حاجی آباد شب قدر را شب تقدیر امور دانست و افزود: ما باید از خدا بخواهیم که درشب‌های قدر لحظاتی را به تفکر بپرداریم و به این موضوع بیندیشیم که اگر امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف امشب مقابل ما بایستد، آیا از این نحوه‌ی عمل، رفتار، کردار و زندگی ما راضی است یا نه؟ و برای رضایتمندی حضرت فکری بکنیم.

وی با بیان این که با نگاهی به کلام نورانی قرآن و اهل بیت(ع) به خوبی درمی یابیم که شب قدر دارای اهمیت، شرافت و عظمت ویژه‌ای است، اظهار داشت: این شب با ارزش‌ترین و برترین شب در طول سال است و اهمیت و خاص بودن آن تا بدانجاست که نه فقط آیات مختلفی از سوره های قرآن مجید درباره خصوصیات این شب است، بلکه سوره‌ای مستقل نیز به این نام و در خصوص شب قدر در قرآن کریم وجود دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.