حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2660×
سیره عملی امام حسن عسکری(ع) بهترین الگو در تنگناهای زندگی است
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
شناسه : 5860
بازدید 156
16
اداره تبلیغات اسلامی بندر خمیر رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرخمیر گقت : سیره عملی امام یازدهم بهترین الگو در تنگناهای زندگی است
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بندرخمیر ، حجت الاسلام علی خلیفاوی ضمن تبریک ولادت امام حسن عسکری(ع) با اشاره به اینکه یکی از مشکلات جامعه ما جدال و بحث‌های بی فایده و بی ارزش است اظهارکرد: حتی در بین زن و شوهرها گاهی می‌بینیم گفت‌وگوهای غیر ضروری و نامناسب و بحث‌هایی سر مسائل بی ارزش یا کم ارزش، باعث می شود که لذت و زیبایی زندگی از بین برود.

وی گفت: از نگاه امام حسن عسکری (ع) رشد در دنیا حتی اقتصادی و نصیب بردن از روزی پروردگار در تلاش و کوشش نیست، بلکه در رعایت یکسری امور است، کسی که تلاش و کوشش زیاد باشد، اما حقوق دیگران را رعایت نکند، به مرزهای الهی، حق الناس و حق الله رعایت نکند، آسیب بیشتری می بیند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرخمیر افزود :  امام حسن عسکری (ع) می‌فرمایند مواظب باش که طلب روزی تو را از کار و اعمال واجب باز ندارد، یکی از این امور واجب، رعایت حق همسایه و خانواده است، واجبات دین از نماز و روزه که در بین ما و خداست تا حق الناس که بین ما و دیگران بوده، رعایت این حقوق باعث می شود که تلاش ها نتیجه مثبت و به تعبیر دینی برکت پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از درس های مهم امام حسن عسکری (ع) به دوستان و پیروانشان، توجه دادن به اهل خانه و خانواده بود، می فرمودند با اهالی خانه و مردم متواضع و فروتن برخورد کنید، در حدیث شریفی فرمودند کسی که در مقابل خانواده اش متواضع باشد، قیامت جزو صدیقین محشور می شود. کسانی هم که در زمره شیعیان راستین امیرالمومنین (ع)‌ هستند، در زمره شیعیان راستین محشور می شوند.

حجت الاسلام خلیفاوی تصریح کرد:  امام حسن عسکری (ع) بعد از ایمان به خدا، سود رساندن به دیگران یکی از خصلت های خوب است و با ارزش تر از این در دنیا نیست که انسان ایمانش به خدا درست باشد و در چارچوب حلال و حرام الهی در آن حدی که خدا اجازه داده، از آن مسیر به بنده هایش سود برساند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.