حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2637×
سعی کنید از آغاز نوجوانی با خدا دوست و در آینده جزو زنان بزرگ ایران عزیز شوید
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
شناسه : 14682
بازدید 227
9
رهبر انقلاب با حضور صمیمانه در «جشن فرشته‌ها» مطرح كردند: همزمان با شب میلاد حضرت امیرالمؤمنین علیه‌الاسلام، جشن تکليف دختر دانش‌آموز با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، در شب ولادت مولای متقیان امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) مراسم معنوی و پرطراوت «جشن فرشته‌ها» با حضور صدها نفر از دختران دانش‌آموزی که به سن تکلیف رسیدهاند، با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم که در فضایی روح‌بخش و با نشاط برگزار شد، دانش آموزان دختر آغاز فصل عبادت و بندگی خود را جشن گرفتند.

جشن تکلیف یک جشن و عید واقعی است

همچنین رهبر انقلاب اسلامی در سخنان کوتاهی با تبریک عید و جشن تکلیف به دختران، گفتند: دختران و نوگلان عزیز من! جشن تکلیف یک جشن و عید واقعی است چون از لحظه تکلیف این قابلیت را پیدا کرده‌اید که خدا با شما حرف بزند و به شما تکلیفی بدهد که آن را انجام دهید و این رتبه یعنی «مخاطبِ خدا شدن»، رتبه‌ای بسیار با ارزش در انسانیت است.

ایشان خطاب به دختران افزودند: جشن تکلیف یعنی شما دیگر کودک نیستید، بلکه نوجوان و مسئولیت‌پذیرید و می‌توانید در خانواده، مدرسه و محیط بازی با دوستان خود اثرگذار باشید و دیگران را نیز به راه راست هدایت و راهنمایی کنید که این مسئولیتی برعهده همه ما است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، دختران نوجوان را به دوست شدن با خداوند مهربان توصیه کردند و گفتند: شما با دلهای نورانی، روشن و با صفای خود از همین امروز می‌توانید با خدا دوست شوید. یکی از راههای دوستی با خدا این است که در نماز توجه داشته باشید که در حال سخن گفتن با خدا هستید بنابراین معانی و ترجمه کلمات نماز را فرابگیرید. راه دیگر دوستی با خداوند هم این است که کارهایی را که گفته انجام بدهید انجام دهید و آنچه را نهی کرده، انجام ندهید.

خوشحالی و ذوق دختران دانش‌آموز در لحظه ورود رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی(ره)

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به درخشش زنان بزرگ و تأثیرگذار در تاریخ ایران عزیز، یادآور شدند: امروز زنان برجسته و مسئولیت‌پذیر ما در بخشهای علمی، عملی و جهادی که مایه افتخار کشور هستند، بیشتر از گذشته هستند. شما نیز سعی کنید با درس و کتاب خواندن و کار و فکر کردن، در آینده جزو زنان بزرگ کشور عزیزتان شوید.

ایشان خطاب به نوگلان تازه مکلّف شده افزودند: شما می‌توانید در این مبارزه عظیمی که ملت ایران در دوران انقلاب با ظلم، بدبختی و تبعیض آغاز کرده است، نقش‌آفرین باشید، همچنان‌که قبلاً نیز زنان زیادی نقش‌آفرینی کردند و امروز مردم با مطالعه کارهای بزرگ آن‌ها در کتاب‌ها از زحمات برجسته آن‌ها در طول سال‌های انقلاب آگاه می‌شوند.

در پایان این مراسم، تعدادی از دختران نوجوان در فضایی صمیمانه با رهبر انقلاب گفتگو کردند و مورد تفقد ایشان قرار گرفتند.

رهبر انقلاب: نوگلان عزیز با خدا دوست باشید و کاری کنید جزو زنان بزرگ کشور شوید

بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار:

* جشن تکلیفتان را به شما تبریک میگویم. عید ولادت امیرالمؤمنین علیه السلام را هم به همه‌ی شما دختران عزیزم تبریک عرض میکنم. شما دختران عزیز، نوگلان عزیز من امشب نماز واجبتان را به جماعت در این حسینیه به جا آوردید. خدا ان‌شاءالله قبول کند.

بچه‌های عزیزم، جشن تکلیف یک جشن واقعی است. واقعاً جشن است. واقعاً عید است. چرا؟ چون شما از لحظه‌ای که تکلیف می‌شوید، با خدای متعال حرف می‌زنید، خدا با شما حرف می‌زند. یعنی شما این قابلیت را پیدا کردید که خدای متعال با شما حرف بزند، به شما تکلیف بدهد و شما آن تکلیف را بجا بیاورید. این یک رتبه‌ی با ارزشی است در عالم انسانیت که انسان بشود مخاطب خدا، خدا با انسان حرف بزند.

نوگلان عزیز سعی کنید جزو زن‌های بزرگ در آینده شوید

* سرودتان خیلی عالی بود. هم شعرش خوب بود، هم آهنگش خوب بود، هم شماها خوب اجرا کردید. شماها می‌گفتید اینجا ایران است الان در سرود شما به زیبایی این را تکرار کردید، کشور شما، ایران عزیز شما زن‌های بزرگی داشته در گذشته و من به شما بگویم امروز زن‌های برجسته‌ی ما از گذشته بسیار بیشتر است. ما زنان برجسته‌ای داریم در همه‌ی بخش‌های علمی و عملی و جهادی و مسئولیت‌پذیری و مدیریتی و…، زن‌های برجسته‌ی مهمی داریم، اینها مایه‌ی افتخارند، زن‌های برجسته‌ی در کشور، هر کشوری زنان برجسته‌ای داشته باشد این‌ها مایه‌ی افتخارند و در کشور ما زیاد هستند و شما سعی کنید جزو این زنان بشوید. چه جوری؟ درس بخوانید، درس‌هایتان را باید خوب بخوانید، تکالیف درسی را باید خوب انجام بدهید، کار کنید، فکر کنید، کتاب بخوانید تا ان‌شاءاللّه جزو زن‌های بزرگ در آینده شوید.

* آن توصیه‌ای که من می‌خواهم به شما نوجوان‌ها کنم، به شما دختران عزیزم توصیه کنم، این است که با خدا دوست شوید، سعی کنید از همین آغاز نوجوانی‌تان با خداوند مهربان دوست شوید. دوستی با خدا چه جوری است؟ یکی از راه‌های دوستی با خدا همین است که شما در نماز با خدا حرف می‌زنید، توجه داشته باشید که دارید با خدا صحبت می‌کنید، با خدا حرف می‌زنید.

* وقتی نماز می‌خوانید جوری نماز بخوانید که دارید با خدا حرف می‌زنید، این می‌شود دوستی با خدا، یکی از راه‌های دوستی این است. یکی دیگر از راه‌های دوستی هم این است که مواظب باشید آن کارهایی را که خدا گفته نکنید، نکنید. آن چیزهایی را که خدای متعال گفته انجام بدهید، انجام بدهید. راه دوستی با خدا این است و شما امروز دلهای روشنی دارید، دلهای نورانی‌ای دارید، دلهای باصفایی دارید، می‌توانید از همین امروز با خدای متعال دوست بشوید.

** تصاویر بیشتر از مراسم «جشن فرشته‌ها»، جشن تکلیف دختران دانش‌آموز در حسینیه امام خمینی(ره) را در گزارش زیر ببینید:

مراسم جشن تکلیف دختران دانش‌آموز با حضور رهبر انقلاب

روایتی تماشایی از جشن بزرگ «فرشته‌ها» با حضور رهبر انقلاب اسلامی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.