حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2637×
سالانه بیش از ۳ هزار مبلغ به سراسر هرمزگان اعزام می‌شوند
۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۲:۲۵
شناسه : 439
بازدید 107
11
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان: بندرعباس - مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: سالانه بیش از ۳ هزار مبلغ به سراسر این استان اعزام می‌شوند و هم اکنون ۱۱۱ مبلغ در شهرستان‌ها و روستاهای استان فعالیت می‌کنند.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری مهر
پ
پ

سالانه بیش از ۳ هزار مبلغ به سراسر هرمزگان اعزام می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد در آستانه فرا رسیدن یکم تیرماه، ضمن تبریک سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام راحل (ه) در سال ۱۳۶۰ و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی، اظهار کرد: تبیین مؤثر اسلام ناب و گفتمان سازی بر اساس اولویت‌های انقلاب در جامعه و همچنین رصد و مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمن، رسالت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: فعالیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی در شش محور انجام می‌شود. یکی از این محورها اعزام و استقرار مبلغ در سطح استان است که در این راستا سالانه بیش از ۳ هزار مبلغ به سراسر استان اعزام می‌شود. استقرار مبلغ در روستاهای فاقد عالم از دیگر وظایف این اداره کل است همچنین در حال حاضر ۱۱۱ مبلغ در سطح استان مستقر شده و در حال تبلیغ و تبیین ارزش‌های دینی در جامعه هستند.

انصاری‌راد عنوان کرد: مهم‌ترین وظیفه روحانیون اعزامی و مستقر، تبلیغ دین در سطح مساجد، حسینیه‌ها، هیئت‌های مذهبی، ادارات و دستگاه‌های اجرایی، مراکز نظامی و انتظامی و جلسات خانگی با هدف تبلیغ دین مبین اسلام، اطلاع‌رسانی دینی و بیان احکام دینی و شرعی است.

وی بیان کرد: محور دوم فعالیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی، تشکل‌های دینی، شامل هیئت‌های مذهبی، مداحان، کانون‌های فرهنگی – تبلیغی مساجد و انجمن‌های اسلامی است. در حال حاضر در هرمزگان بیش از هزار و ۶۰۰ هیئت مذهبی دارای شناسه، هزار و ۹۰۰ مداح اهل بیت (ع)، ۸۰ کانون فرهنگی – تبلیغی مسجد و ۲۵ انجمن اسلامی فعال هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان اضافه کرد: محور سوم فعالیت‌های این اداره کل، فعالیت‌های قرآنی بوده که از وظایف بسیار خطیر ماست. تلاش‌های خوبی انجام شده تا نهضت قرآن آموزی در سطح استان به شکل گسترده‌ای اجرا شود. در حال حاضر بیش از ۳۵۸ خانه قرآنی شامل ۲۴۶ خانه روستایی و ۱۱۲ خانه شهری و همچنین ۳۳ موسسه قرآنی در هرمزگان مشغول فعالیت هستند و هدف از تأسیس این مؤسسات و خانه‌ها، برون‌سپاری فعالیت‌های قرآنی به بخش مردمی بوده است.

انصاری‌راد ادامه داد: سالانه بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ قرآن آموز از مؤسسات و خانه‌های قرآنی تحت نظر سازمان تبلیغات اسلامی فارغ‌التحصیل می‌شوند. هرچند در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، این تعداد با کاهش رو به رو بوده اما تلاش کردیم با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی از تعطیلی و کاهش فعالیت‌های قرآنی جلوگیری کنیم.

وی اظهار کرد: محور چهارم فعالیت‌های ما حمایت و هدایت مراسم دینی و مذهبی در استان بوده و اجرای این فعالیت‌ها به بخش مردمی که همان تشکل‌های دینی هستند، برون‌سپاری شده است. سالانه بیش از ۵۰۰ مراسم دینی و مذهبی تحت حمایت این اداره کل قرار می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان افزود: محور پنجم فعالیت‌های ما، حوزه فضای مجازی است که در این عرصه نیز اقدامات مناسب و مؤثری شامل راه‌اندازی و تقویت بیش از ۳۰ گروه و کانال فعال در عرصه دینی و فرهنگی در سطح استان و تولید محتوای دینی، فرهنگی و اجتماعی برای استفاده عموم انجام شده است. حدود ۲ سال است که نهضتی تحت عنوان تولید محتوای دینی فرهنگی و اجتماعی راه‌اندازی و تلاش کردیم از ظرفیت نخبگان، فرهیختگان، عالمان دینی و کنشگران اجتماعی در این زمینه استفاده کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان افزود: محور ششم فعالیت‌های ما، فعالیت‌های عمرانی در زمینه احداث و تجهیز خانه‌های عالم است. تاکنون با جذب اعتبار استانی و خیرین ۲۵۰ باب خانه عالم را در مناطق مختلف استان احداث کرده‌ایم که این آمار باید روند افزایشی داشته باشد. با رایزنی‌های انجام شده در تلاش هستیم که در سال ۱۴۰۰ تعداد دیگری خانه عالم برای ارتقا فرهنگ دینی مردم استان احداث کنیم.

انصاری‌راد در ادامه با اشاره به مشارکت بیش از ۵۸ درصدی مردم هرمزگان در انتخابات ۲۸ خرداد، اظهار کرد: از حضور با نشاط و فعال مردم هرمزگان در عرصه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم. خوشبختانه با توجه به تبلیغات مناسب و اطلاع‌رسانی‌های خوبی که در زمینه مشارکت حداکثری مردم در گستره استان هرمزگان انجام شد، شاهد حضور فعال مردم در این دوره از انتخابات بودیم.

وی بیان کرد: دشمن و خط رسانه‌ای‌اش همه تلاش خود را صرف کرد تا بتواند مردم را از حضور در این انتخابات مأیوس کند و دور نگه دارد اما خداوند کمک کرد و ما در این انتخابات شاهد حضور خوب مردم بودیم. حضور همه مردم به خصوص جوانان رأی اولی بسیار چشم‌گیر بود و این افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در پایان یادآور شد: از همه افرادی که در این انتخابات به‌عنوان یک تکلیف انقلابی و دینی اهتمام نشان دادند و حضور یافتند و مسئولان هیئت‌های اجرایی و نظارت و همه نیروهایی که در راستای برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور نقش‌آفرینی کردند، تشکر می‌کنم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.