حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2662×
رفع مشکلات لاینحل با تشکیل قرارگاه تحول محلات در روستای کشار بندرخمیر
۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
شناسه : 6505
بازدید 261
17
دبیر قرارگاه تحول حیدر کرار (ع) روستای کشار بالا: خورسنجابی گفت: با تشکیل قرارگاه تحول محلات در روستای کشار بندرخمیر ، مشکلات لاینحل با هم اندیشی بزرگان محل و برپایی میز خدمت مسئولان حل و فصل می شود.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان؛ قرارگاه‌های تحول محلات هرمزگان در بیش از ۶۰۰ پایگاه مسجد تشکیل شده است که برای خروجی و اثرگذاری فعالیت این قرارگاه‌ها یک مجموعه رسانه ای درکنار آن دیده شده است. این قرارگاه‌ها تاکنون تحول و اثربخشی خوبی را در محلات هرمزگان بویژه شهر بندرعباس داشته است که نیاز به اطلاع رسانی بیشتر است.

طرح تحول محلات استان با چشم اندازی ۱۰ ساله یکی از تشکیلات مهم و اثرگذار در استان بوده که در سطح کشور هم شناخته شده است.

مهدی خورسنجانی دبیر قرارگاه حیدر کرار (ع) روستای کشار بالا در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی اظهار کرد: تا قبل از راه اندازی و ایجاد قرارگاه تحول محلات در روستای کشار بالا؛ هر ارگانی به صورت مجزا به فعالیت مشغول بود اما از سال ۹۸ با ایجاد این قرارگاه در این روستا، تمامی مجموعه ها در کنار یکدیگر قرار گرفتند و وحدت رویه بسیار خوبی ایجاد شد.

وی افزود: در حال حاضر در روستای کشار بالا برنامه ها با همفکری و همراهی همه ارگان ها و مسوولان برگزار می شود.

دبیر قرارگاه حیدر کرار (ع) روستای کشار بالا ادامه داد: این قرارگاه از همان ابتدای راه اندازی، چشم انداز بلندمدتی را در بلندای ۱۴۰۲ ترسیم کرد و سپس برای زیرشاخه ها نیز برنامه های کوتاه مدت را تدوین و برنامه ریزی کرد.

خورسنجانی ابراز داشت: در ذیل این قرارگاه، ۶ کارگروه اعم سازندگی و محرومیت زدایی، مشغول به فعالیت هستند که شاخص ترین فعالیت ها در کارگروه سازندگی و محرمیت زدایی؛ راه اندازی فروشگاه های منصف به سبکی متفاوت از شهرها است. بدین صورت که کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم (اقلام مصرفی تنظیم بازار) که با فروشگاه منصف مسافت طولانی دارند با خودرو به درب منازل برده و در اختیارشان قرار می گیرد.

وی در ادامه گفت: با این اقدام، برای افراد نجات یافته از دام اعتیاد نیز ایجاد اشتغال شده است.

دبیر قرارگاه حیدر کرار (ع) روستای کشار در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های این قرارگاه در حوزه فرهنگی ، ورزشی و تربیتی اشاره کرد و گفت: تربیت ۱۲۰ نونهال و پیگیری ۳ بخش ورزش، مساجد و مدرسه با همراهی خانواده ها از جمله این فعالیت ها است.

خورسنجانی به تشریح اقدامات انجام شده در کارگروه فضای مجازی و رسانه پرداخت و افزود: شاخص ترین فعالیت این کارگروه؛ مطالبه گری مردم در ایام شیوع ویروس کرونا بود. با استفاده از ظرفیت مسوولان فضای مجازی در سطح استان و راه اندازی «رسانه محله» ، مطالبه گری را در محلات شکوفا کردیم.

وی اضافه کرد: به برکت راه اندازی رسانه محله، مردم محلات به بیان، بررسی مشکلات و مسائل موجود در محله و ارائه راهکار جهت رفع مشکلات می پردازند. سپس با تشکیل هیئت اندیشه ورز، از بزرگان محل نیز به منظور حل و فصل مشکلات محلات نظرخواهی می شود. در صورتی که مشکل در محله قابل حل و فصل نباشد با دعوت از مسوولان مربوطه و برپایی میز خدمت ، در راستای رفع مشکلات مردم محلات گام برمی داریم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.