حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2637×
راه‌اندازی ۲۰ موکب توسط شیعیان و اهل تسنن هرمزگانی
۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۸:۴۹
شناسه : 11772
بازدید 351
15
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان خبر داد؛ حجت‌الاسلام انصاری راد با اشاره به راه‌اندازی ۲۰ موکب توسط شیعیان و اهل تسنن هرمزگانی در ایران و عراق گفت: فراهم‌کردن زمینه‌های حضور زائران اباعبدالله الحسین علیه‌السلام با راه‌اندازی مواکب نوعی خدمت دینی فرهنگی و اجتماعی و یکی از مصادیق عظیم مناسبت‌های دینی و مذهبی است
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان؛ حجت‌الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در حاشیه بازدید از مواکب راه اندازی شده در استان هرمزگان ضمن تسلیت پیشاپیش فرارسیدن اربعین اظهار کرد: فراهم کردن زمینه های حضور زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام با راه اندازی مواکب نوعی خدمت دینی، فرهنگی و اجتماعی و یکی از مصادیق عظیم مناسبت های دینی و مذهبی است.

وی افزود: مواکب در مساجد شهرستان های بندرلنگه، خمیر و پارسیان راه اندازی شده و شاهد ارایه خدمات به زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام توسط جوانان و نوجوانان هستیم که همه در کنار هم با وحدت و انسجام خاصی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ضمن تشریح فعالیت ها و خدمات این موکب تصریح کرد: در این موکب نمازهای جماعت برگزار می‌شود و همچنین فعالیت های فرهنگی صورت می‌گیرد و هم به زائران مرقد مطهر امام حسین علیه السلام خدماتی از قبیل تهیه و توزیع غذا، پذیرایی از زائران ارایه می شود.

حجت‌الاسلام انصاری راد ادامه داد: این یک حرکت دینی و فرهنگی و قابل تحسین هست، اینجا همه عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام خالصانه و بدون هیچگونه چشم داشتی در راستای تأمین رفاهیات زائران امام حسین علیه السلام فعالیت می‌کنند و اجرشان را از حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام طلب می‌کنند.

وی همچنین گفت: راه اندازی مواکب سبب شده فضایی کاملا معنوی ایجاد گردد لذا توصیه می شود این توفیقات که امسال در این مسجد نصیب دوستان شده، بعنوان تجربه در سالهای آینده مورد استفاده قرار گیرد تا شاهد حضور فعال همه اقشار مردمی به ویژه جوانان عزیز در برپایی این موکب ها باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه در استان هرمزگان 20 موکب راه اندازی شده و خدمات به زوار سیدالشهدا(ع) ارائه می شود، تصریح کرد: شهرستان پارسیان ۵ موکب در مسیر زوار اربعین حسینی راه اندازه کرده که این مواکب نظیر موکب خادم الحسین روستای بوچیر ، پذیرایی و خدمات رفاهی جهت زائران، موکب امام خامنه‌ای روستای چهواز، پذیرایی وخدمات فرهنگی ورفاهی زائران، موکب امام حسن مجتبی مرکز شهر پارسیان پذیرایی، و اسکان زائران ، موکب شهدا که موکب مرکزی شهرستان نیز می باشد ، در مرکز شهر در جوار گلزار شهدای گمنام قرار دارد و به صورت شبانه روزی میزبان زائران حسینی است و پذیرایی در سه وعده، صبحانه، نهار و شام اسکان و خدمات فرهنگی و رفاهی به زائران ارائه می دهد . همچنین موکب شهید حاج قاسم سلیمانی روستای عمانی پذیرای زائران حسینی است. پیش بینی شده که موکب های شهرستان پذیرای بالغ بر۷۰۰ هزار زائر اباعبدالله الحسین در شهرستان هستند.

حجت الاسلام انصاری راد در ادامه با بیان اینکه در شهرستان بندرلنگه نیز 14 موکب در مسیر زوار اربعین حسینی راه اندازی شده است که از این تعداد، 9 در استان هرمزگان و 4 موکب در عراق و یک موکب در مرز شلمچه فعالیت دارند، ابراز کرد: موکب امام سجاد«ع» شهر بندرکنگ پذیرایی و خدمات فرهنگی، موکب ستاد اربعین بندرلنگه‌ به صورت مرکزی مستقر در مسجد حجر ابن عدی پذیرایی سه وعده غذایی به صورت ۲۴ ساعت و سه شیفت همراه با خدمات رفاهی، فرهنگی و اسکان، موکب اهل سنت محمدرسول الله روستای دیوان پذیرایی و‌ اسکان موقت، موکب سیدالشهدا روستای مغویه پذیرایی، موکب شهیدان عباس‌پور چارک ایستگاه‌ صلواتی و‌ پذیرای، موکب حسینیه حداد بحرینی‌ها پذیرایی و ایستگاه صلواتی، موکب شباب خدام الحسین«ع» مستقر در کنار بقعه سیدمحمد عالم، پذیرایی ؛ موکب سیدالشهدا سادات پذیرایی ، ایستگاه صلواتی، موکب منتظران المهدی«عج» پذایرایی و ایستگاه صلواتی است.

وی ادامه داد: موکب مستقر در شلمچه پذایرایی صلواتی ، موکب رهروان امام حسین خواهران کربلای معلی ، موکب ستاد اربعین پذایرایی صلواتی تل زینبیه، موکب نانوایی سیار در کربلا بندر چارک و موکب عمود ۴۵۶ چارارکان بین راهی کربلا راه نادازی و به زوار سیدالشهدا(ع) خدمات مختلف ارائه می دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان به راه اندازی یک موکب با عنوان موکب شهدای گمنام در مسجد فاطمه الزهراء شهرستان بندرخمیر اشاره کرد که خدماتی از قبیل اسکان، پذیرایی سه وعده صبحانه، ناهار و شام، خدمات فرهنگی نظیر اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به مسائل شرعی، توزیع بسته های فرهنگی، ایستگاه صلواتی به زوار سیدالشهدا(ع) ارائه می دهد. این موکب، روزانه پذیرای 300 زائر حسینی است.

حجت الاسلام انصاری راد در پایان از دست اندرکاران برپایی مواکب جهت ارایه خدمت به زائران امام حسین علیه السلام قدردانی کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.