حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2666×
دلی که مملو از کینه مومنان است هرگز جایگاه فهم حقایق قرآنی نیست
۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
شناسه : 9296
بازدید 111
10
امام جمعه شهرستان سیریک ؛ امام جمعه شهرستان سیریک در جلسه تفسیر قرآن کریم در مسجد جامع صاحب الزمان (عج) گفت: خود انفاق ، باز بخل را سرکوب می کند اینکه انسان مالی را انفاق کند یک ریاضت نفسانی است ضمن اینکه آثار اجتماعی دارد آثار نفسی و شخصی هم دارد که باعث سرکوبی بخل انسان می شود.
ارسال توسط : نویسنده : اسماعیل محمودی منبع : روابط عمومی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیریک ،حجت الاسلام و المسلمین محسن سالاری امام جمعه شهرستان سیریک در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد جامع صاحب الزمان (عج) شهر سیریک برگزار شد گفت: مهمترین راه رسیدن به حقایق قرآن کریم این است که باطن را باید صاف کرد و از رذیلت ها مطهر و طاهر کرد تا حقایق قرآنی در درون انسان جلوه گری کند.

وی در ادامه جلسه تفسیر افزود: راههای از بین بردن بخل ، اول ایمان به پاداش الهی است امام علی علیه السلام  می فرمایند : «هر کسی یقین کند به اینکه انفاقی که می‌کند عوضی دارد جواد می‌شود.»

امام جمعه سیریک با اشاره به آیه ۶۴ سوره احزاب گفت : آخرین حد نفرت برائت است ، ما در اسلام کینه داریم ،برائت داریم برائت از دشمنان خدا از واجبات مهم دینی است اما مبنایش مبنای عقلانی است نه مبنای ملی گرایی نه مبنای احساسی اینها نیست.

حجت الاسلام سالاری تصریح کرد: بدخواهی مومن از عوامل بسیار مهم نفهمیدن حقایق قرآن است ما روایات زیادی داریم انسانی که بدخواه مومنان هست از رحمت الهی فاصله دارد و باید کینه و کدورت خصوصاً نسبت به مومنان را از دل خود بیرون کند.

وی در پایان افزود : اگر انسان باور کند صدقاتی که می دهد غرامت نیست سرمایه گذاری برای جهان و زندگی دیگری است ،(همانطوری که در سوره برائت بدان اشاره شده است) این باعث سخاوتمند شدن انسان میشود ،اما اگر غرامت حساب کند از دست رفته بپندارد قطعاً این انسان بخیل است و نمی‌تواند عامل فضل و بخشش باشد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.