حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2660×
دشمن به دنبال کتمان پیشرفت های جمهوری اسلامی و تحریف واقعیت ها است
۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۰۶
شناسه : 14521
بازدید 51
5
امام جمعه شهرستان بندرلنگه در خطبه نماز جمعه این هفته: حجت الاسلام و المسلمین دکتر اسماعیل نیا گفت: دشمن به دنبال کتمان پیشرفت های جمهوری اسلامی و تحریف واقعیت ها است.
ارسال توسط : نویسنده : محمد حلافی منبع : روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه،نماز جمعه ۷ بهمن ماه ۱۴۰۱ به امامت امام جمعه شهرستان بندرلنگه و با حضور نمازگزاران مومن و انقلابی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر اسماعیل نیا در خطبه اول به تفسیر آیه ۳۷ سوره بقره: [ فَتَلَقَّىٰ آدَمُ مِنْ رَبِّهِ كَلِمَاتٍ فَتَابَ عَلَيْهِ ۚ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ ]؛ پرداخت. ایشان بیان داشتند که این آیه به آیه توبه معروف است، در این آیه خداوند به حضرت آدم توبه را آموزش می دهد، یعنی راه بازگشت همیشه باز است و راه بازگشت همیشه وجود دارد. بعد از اینکه حضرت آدم از خوردنی که نباید می خورد چشید و از نعمت ها محروم شد، متوجه اشتباه خود شد و خداوند شیوه توبه را به او آموزش داد و او توبه کرد و توبه اش پذیرفته شد.خداوند کلماتی را به حضرت آدم یاد داد که با توسل به آن کلمات توبه او به پذیرفته شود. مفسرین در بیان این که این کلمات چه چیزی هستند اختلاف نظر دارند اما خیلی از مفسرین از جمله سیوطی مفسر بزرگ اهل سنت، حدیثی را نقل می کند که آن کلماتی که خداوند به آدم آموخت و به واسطه توسل به آنها توبه اش پذیرفته شد، خمسه طیبه، محمد (ص)،علی (ع)، فاطمه (س)، حسن و حسین (ع) بودند. پس اولین توبه ای که در عالم پذیرفته شد به واسطه توسل به اهل بیت (ع) بوده است.

وی در ادامه بیان داشت: از این آیه برداشت می‌شود هم توفیق توبه با خدا است و هم راه بازگشت با خدا است و هم چنین برداشت می‌شود که عذر پذیری خداوند همراه با لطف و رحمت است، [ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ ].

حجت الاسلام اسماعیل نیا افزود: رجب بهترین موقع برای توبه و بازگشت است. پیغمبر خدا (ص) فرمود: رجب شهر الله است. وقتی از آن حضرت سوال شد یعنی چه، فرمودند: ( لأنه مخصوص بالمغفره ): چون ماه رجب ماه مخصوص مغفرت و رحمت خداوند است. ای مومنین و مومنات از دعاهای مخصوص شب و روز ماه رجب غفلت نکنیم، از ذکر (استغفرالله و أتوب الیه) غفلت نکنیم، روزه ماه رجب را که باعث آمرزش گناهان و واجب شدن بهشت بر روزه دار میشود را از دست ندهیم. بر اساس حدیث امام صادق فردای قیامت منادی ندا می دهد این الرجبیون؟ اینها چه افرادی هستند؟ فرمودند: اینها کسانی اند که در ماه رجب روزه می داشتند. ماه رجب ماه حرام است که حتی جنگ با مشرکین هم در این ماه حرام شده، آیا سزاوار است در این ماه ما جنگ با خدا و معصیت او را ادامه دهیم.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه در خطبه دوم بیان داشت: حلول ماه رجب را تبریک می گویم و از مومنین و مومنات جهت بهره وری هر چه بیشتر از این ماه دعوت می کنم. رجب بهار معنویت است، بهار تضرع و عید بندگان صالح خدا است. رمضان از گذرگاه رجب می گذرد، کسی که میخواهد به ضیافت الله برسد باید رجب را قدر بداند. اعتکاف فرصت بسیار مناسبی برای خودسازی است. اعتکاف خلوت با خداست، هر کسی که امکان اعتکاف کردن را دارد شرکت کند. از مردان و زنان و خصوصاً جوانان دعوت می کنم به شرکت در مراسم با معنویت اعتکاف.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه در پایان گفت:چهارشنبه ۱۲ بهمن سالروز ورود امام راحل به میهن اسلامی و آغاز دهه مبارکه فجر است، این ایام را تبریک عرض می کنم. ایام الله دهه فجر تا همیشه برای ما ایام الله خواهد ماند. دشمن به دنبال کتمان پیشرفت های جمهوری اسلامی و تحریف واقعیت ها است تا عظمت انقلاب اسلامی را کمرنگ کند. قرآن به ما می آموزد: [ وَذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ ]؛ یعنی نگذارید روزهای مهم فراموش شود. مردم غیور ما با تمام توان امسال بیش از سال های قبل آماده گرامیداشت دهه مبارکه فجر هستند تا توطئه دشمن در پنهان کردن عظمت انقلاب و تحریف حقیقت ها را نقش بر آب کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.