حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2663×
در برنامه های قرآنی سال، درالقرآن استان اهتمام جدی به مسئله«جهاد تبیین» دارد
۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۲۷
شناسه : 10857
بازدید 262
14
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت:«در برنامه های قرآنی سال، درالقرآن استان اهتمام جدی به مسئله«جهاد تبیین» دارد.»
ارسال توسط : نویسنده : رسولی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام پروین در دیدار با جمعی از قرآنیان استان بر ضرورت کار جهاد تبیین در استان تاکید کرد و افزود: جهاد تبیین یکی از دستورکارهای بسیار مهم برای مقابله با هرگونه انحراف و تحریف در گفتمان و ارزش های انقلاب اسلامی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها و در مقاطع گوناگون بر این مهم تأکید کرده اند.

وی افزود: شرایط فعلی جامعه باعث شده ضرورت “جهاد تبیین” اهمیت مضاعفی پیدا کند و به همین دلیل رهبر انقلاب روی این عنوان تاکید دارند.

حجت الاسلام پروین یادآور شدند: اگر بخواهیم تبیین را در معارف اسلامی ریشه‌یابی کنیم، مشاهده می‌کنیم که اصولاً پیامبران برای تبیین آمده‌اند؛ تبیین حقایق عالم، تبیین وجود خود انسان، تبیین ظرفیت‌های انسان، تبیین راهی که باید برود. به همین جهت، یکی از نام‌های قرآن کریم بیان است: «هَذَا بَیَانٌ لِلنَّاس»؛ قرآن تبیین‌کننده‌ای برای مردم است لذا رهبر انقلاب از موضع اسلام‌شناس معتقد به معارف انقلاب و اسلام و معارف اسلامی می‌خواهد خط تبیین‌گری پیامبران و امامان را ادامه دهد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان عنوان داشت:«جهاد تبیین» نوعی تکلیف‌گرایی الهی بسیار عمیقی وجود دارد، همان‌گونه که حضرت امام رحمه‌الله‌علیه بر روی تکلیف الهی بسیار تأکید داشتند، «جهاد تبیین» مصداق تکلیف‌گرایی است که امیدواریم همه مخاطبان بتوانند در این جهت وارد شوند و دارالقرآن الکریم استان هرمزگان با جدیت و با اهتمام به این مسئله، موضوع جهاد تبیین را در دستور کار خود قرار داده است.

حجت الاسلام پروین عنوان داشت: دشمن با تحريف تاريخ و گذشته انقلاب و تهاجم چندبعدي در وضعيت كنوني، به دنبال نااميد كردن مردم از آينده انقلاب است. دشمن قصد دارد از اين طريق انگيزه و اراده عمومي براي همراهي مردم با انقلاب را از بين ببرد. انقلابي كه پشتوانه اصلي آن مردم هستند. لذا، در جهاد تبيين بر همگي واجب است تا با نگاه قرآنی آينده‌اي روشن براساس واقعيات و عقلانيت به مردم نشان دهند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.