حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2637×
جشن‌های نیمه شعبان با هدف ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار در هرمزگان برگزار می‌شود
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
شناسه : 15286
بازدید 54
3
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان: حجت‌الاسلام والمسلمین حقانی با تاکید بر اینکه جشن‌های نیمه شعبان با هدف ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار در هرمزگان برگزار می‌شود به تشریح ویژه برنامه های نیمه شعبان در استان هرمزگان پرداخت.
ارسال توسط : نویسنده : زینب شکوه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان ، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفتگو با روابط عمومی، وجود مبارک حضرت مهدی(عج) را منشأ خیر و برکت و توجهات خاص الهی به عموم امت اسلامی خصوصا ملت بزرگ ایران دانست و گفت: شناخت امام زمان(عج) از وظایف منتظران واقعی آن حضرت است.

وی با اشاره به اهمیت شب نيمه شعبان افزود: این شب از چنان اهميتي برخوردار است كه هم‌رديف و هم‌پاي شب‌هاي قدر قرار دارد و از اين موقعيت مي‌توان چون شب‌هاي قدر ماه مبارک رمضان برای كسب خيرات و بركات معنوي بهره برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی، اعیاد شعبانیه بویژه عید نیمه شعبان بهترین فرصت برای ایجاد فضای نشاط آور معنوی در میان جوانان است.

حجت الاسلام والمسلمین حقانی با بیان اینکه به تصریح روایات، مرگ جاهلی و بدون شناخت امام زمان(عج)، مرگ بر پایه کفر، گمراهی و نفاق است، اذعان داشت: مهدویت اهداف، نوع روابط و انگیزه‌ها و سبک زندگی ما را متحول می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه جشن‌های نیمه شعبان با هدف ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار در هرمزگان برگزار می‌شود به تشریح ویژه برنامه های نیمه شعبان استان هرمزگان پرداخت و گفت: جشن نوگلان در مدارس جاسک و اجرای سرود سلام فرمانده ​در کنار ساحل جاسک، پیادروی جوانه ها( دخترانه) و سرود امام زمان ۳۱۳ نفری در بندرلنگه و برپایی ۱۵ موکب و تجمع در امام زاده شاه قطب الدین حیدر ، برپایی جشن در شب ولادت در امام زاده سلطان محمد و جشن نیمه شعبان در مسجد امام حسن مجتبی(ع) شب ولادت در شهرستان رودان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: برگزاری مراسم سنتی حق لیل در شب نیمه شعبان در میناب، کاروان شادی در روز نیمه شعبان ، مراسم احیای شب نیمه شعبان، ​نصب بیرق مهدوی بر سر بازار زیتون،​نصب پرچم بر بام میناب و همچنین ویژه برنامه نیمه شعبان در روستای تیاب از جمله برنامه‌های نیمه شعبان در شهرستان میناب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حقانی به برنامه‌های تبلیغات اسلامی شهرستان قشم اشاره کرد و گفت: در این شهرستان نیز جشن خیابانی در شب نیمه شعبان، پیادروی ویژه نیمه شعبان و جشن خیابانی به همراه پخش زنده از شبکه استانی برگزار خواهد شد.

وی سپس، برگزاری آیین ​آرد گیز گردانی، اجرای برنامه نیمه شعبان در زیارتگاه پنجه علی و پشت شهر و همچنین امامزاده شاه محمدتقی در شب میلاد امام زمان عجل الله، برپایی موکب در بلوار امام حسین علیه السلام، برپایی ۱۴موکب در محله خواجه عطا ، دیدار مداحان استان با امام جمعه بندرعباس، جشن ازدواج ۵۰ زوج طلبه در بندرعباس و اهتزاز پرچم صاحب الزمان عجل الله را از اهم برنامه‌هابی برشمرد که با همکاری تبلیغات اسلامی هرمزگان در شهرستان بندرعباس برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در پایان بیان کرد: برگزاری جشن محوری همراه با مدیحه سرایی بنی فاطمی در سیریک، برپایی جشن نیمه شعبان و اجرای سرود در بستک، برپایی موکب و برگزاری جشن نیمه شعبان در پارک ارمغان حاجی آباد ، برپایی جشن در مدارس و مساجد بشاگرد و همچنین برگزاری جشن نیمه شعبان در بازارچه صیادان ابوموسی از دیگر برنامه‌های تدوین شده در شب نیمه شعبان است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.