حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2666×
ثبت نام بیش از7هزار معتکف در سطح استان هرمزگان
۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
شناسه : 14604
بازدید 42
2
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان: حجت الاسلام انصاری راد گفت: تا کنون بیش از 7هزار نفر در هرمزگان در مراسم معنوی اعتکاف ثبت نام کرده اند.
ارسال توسط : نویسنده : رسولی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام انصاری راد در گفتگو با خبرنگار صدا و سیمای مرکز خلیج فارس طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به برگزاری ایام البیض اعتکاف، بحمدلله شرایط بسیار خوبی در استان فراهم شده تا این سنت حسنه به نحو مطلوبی در سطح استان برگزار شود.

وی به آمار مساجد برگزار کننده اعتکاف اشاره کرد و افزود: قریب به90 مسجد برای این مراسم معنوی،تا کنون اعلام آمادگی و در حال ثبت نام از معتکفین هستند و این ثبت نام تا روز پنج شنبه ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام انصاری راد یادآور شد: تا کنون بیش از7هزار نفر با مراجعه به مساجد و مراکز اعلام شده، ثبت نام کردند و استقبال خوبی شاهد بودیم و امیدواریم تا پایان ثبت نام، بر تعداد آمار معتکفین افزوده شود.

وی همچنین به برنامه های پیش بینی شده در این مراسم معنوی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: اعزام مبلغین از قم و مشهد و140 روحانی مستقر برای تبیین مسائل دینی و شرعی مردم، پرسش و پاسخ و مباحث اخلاقی و اجتماعی، موضوعات طلاق و آسیبهای اجتماعی و برنامه های فرهنگی دیگری که در حاشیه این برنامه ها گنجانده شده است برنامه ریزی شده و این مراسم فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگی دینی و انقلابی در بین جوانان و نوجوانان است.

حجت الاسلام انصاری راد با برشمردن بعضی آثار و فواید اعتکاف گفت: اعتکاف زمینه‌ساز خروج روح انسان از دنیای مادی و تقرب به ذات هستی‌بخش الهی است که او را در مرکزی که همواره بندگان خدا مشغول عبادت و راز و نیازند، پناه می‌دهد و انسان معتکف با داخل شدن در حرم امن معنوی خداوند تبارک و تعالی خود را محرم و مقرب خاص حضرت حق کرده و با ماندن در مسجد، نفس خویش را از همه آلودگی، ظلمت و هر مقامی غیر‌خدا، جدا می‌کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.