حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2637×
ثبت نام اعتکاف در هرمزگان از امروز آغاز می شود
۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۹:۳۰
شناسه : 14348
بازدید 115
3
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان: ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف از اول بهمن در هرمزگان آغاز و به مدت ۱۴روز ادامه دارد.
ارسال توسط : نویسنده : رسولی
پ
پ


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام محمد فولادی معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی هرمزگان این اداره کل در گفت وگو با روابط عمومی با اعلام این خبر اظهار کرد: اعتکاف مجموعه ­ای مرکب از مهم­ترین عبادات واجب و مستحب است؛ لذا معجونی است شفا بخش و سازنده؛ هم اثر نماز در آن است که یاد خدا و باز­دارندگی از گناهان باشد و هم نتیجه روزه که سرّی از اسرار الهی است.

وی افزود: قرآن کریم در آیاتی به مسئله اعتکاف اشاره کرده است؛ از جمله به حضرت ابراهیم واسماعیل ـ علیهما السلام ـ فرمان می ­دهد که خانه خدا را برای طواف کنندگان و معتکفان و نماز­گذاران آماده سازید.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: مساجد همواره به عنوان پایگاه اعتکاف، مرکز خلوت و انس عابدان با معبود خویش محسوب می­گردند و اعتکاف روزهایی در خلوت خویش با خود بودن و به یاد خدا زیستن است.

حجت الاسلام فولادی با بیان اینکه ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف در هرمزگان از امروز یکم بهمن ماه به مدت ۱۴روز در سراسر هرمزگان آغاز می شود، اذعان داشت: ثبت نام به صورت حضوری و با مراجعه به مسجد محل و یا اداره تبلیغات اسلامی استان و شهرستان ها انجام می شود.

وی روزهای ۱۵ الی ۱۷ بهمن ماه را زمان برگزاری مراسم اعتکاف اعلام کرد و گفت: مساجدی که ظرفیت برگزاری اعتکاف را دار می باشند با مراجعه به ادارات تبلیغات سراسر استان، جهت هماهنگی های لازم اقدام نمایند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.