حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2663×
تمام لحظات عمر با برکت امام موسی کاظم علیه السلام توأم با رنج جهل دشمنان بود
۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
شناسه : 8790
بازدید 163
11
رییس اداره تبلیغات اسلامی سیریک؛ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیریک به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع) گفت : ۲۵ رجب حکایت روزگار هفتمین امام شیعیان است که سال‌های درد و رنج و اسارت نگذاشت لحظه‌ای آرامش از نگاه نافذش ناپدید شود.
ارسال توسط : نویسنده : اسماعیل محمودی منبع : روابط عمومی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیریک ، حجت الاسلام سالاری ضمن تسلیت شهادت  امام موسی کاظم علیه السلام و با اشاره به فضائل بی شمار آن حضرت گفت: در روز شهادت امام موسی کاظم دل‌ها محزون در فراق امام غریبی است که سال‌ها در سایه تعقیب و شکنجه روزگار گذراند و تبعید سهم تعبُد و خدامحوری‌اش بود.امامی که سیاهچال‌های بغداد او را خوب می‌شناسند و غل و زنجیر‌ها همنشین وجود پاک و مناجات‌های مداومش بودند.

حجت الاسلام سالاری تصریح کرد: امامی که زندان هارون الرشید عباسی نتوانست بلندای کرامت و حلمش را حبس کند و وسعت کرامت خاندانش را به حاشیه براند.هارون به این خیال خام بود که می‌تواند وسعت بی‌کران نور را به چاردیواری زندان کشیده و گمان می‌کرد می‌تواند معصومیت ناب را در پس میله‌ها به زنجیر کشد،  اما زهی خیال باطل!

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سیریک تاکید کرد: و حال کاظمین در این دقایق رجب خشم فروخورده امام کاظم علیه‌السلام را فریاد می‌زند و ظلم روا داشته به ساحت نورانی او را؛ او که همواره می‌گفت: «خشم، کلید هر بدی است» پس دردناکترین جهالت و زجرآورترین شکنجه‌ها را با حلم و صبر بی‌مانندش تاب آورد و خشم را در برابر این استقامت به زانو افکند.

وی در ادامه گفت: در زمان امام کاظم (ع) سلطه همه جانبه بنی عباس حاکم بود و چهار حاکمی که در زمان امام کاظم حکومت می کردند، یعنی منصور، مهدی، هادی و هارون ظلمی به آن حضرت داشتند و هر چهار نفر نقشه قتل آن امام را در سر داشتند. همچنین در آن دوران سلطه، خفقان و فشار شدید نسبت به اهل بیت وجود داشت با این حال شیعه از نظر کیفی و کمی فزونی و توسعه پیدا کرده و شاگردپروری امام باقر(ع) و امام صادق(ع) تاثیر خود را گذاشته بود.

سالاری درپایان گفت : امام کاظم یک امام زندانی نبودند. چون ۳۵ سال امامت کردند که اگر به فرض ۱۴ سال هم در زندان بوده باشند، ۲۰ سال ارتباط کاری داشتند و امام در زندان نیز فعالیت می کردند و برنامه های تبلیغی داشتند. یکی از برنامه های امام کاظم شاگردپروری بود به گونه ای که یکی از شاگردان آن حضرت نقل می کند در مسجد کوفه ۹۰۰ شیخ را دیدم که احادیث امام صادق(ع) را برای شاگردان خود نقل می کردند. یعنی حلقه های درسی در زمان امام کاظم توسعه داشته است.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.