حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2662×
تمام امور در شب قدر بر اساس حکت خدا محکم می گردد
۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
شناسه : 9513
بازدید 115
15
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان حاجی آباد: رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان حاجی آباد گفت: تمام امور در شب قدر بر اساس حکت خدا محکم می گردد، به صورتی گه هیچ کم و زیادی در آن رخ نمی دهد
ارسال توسط : نویسنده : اسداله نظری منبع : اداره حاجی آباد
پ
پ

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی حاجی آباد حجه الاسلام محمد خانجانی رئیس تبلیغات اسلامی حاجی آباد یکشنبه 4اردیبهشت1401 در جمع دانش آموزان دبیرستان شبانه روزی بنت الهدی صدر با بیان این مطلب افزود: طبق آیه «لیله القدر خیرٌ من الف الشهر» شب قدر از هزار ماه بهتر است، این آیه به دو معنی است. نخست اینکه عبادت در شب قدر بهتر از عبادت هزار ماه است. معنای دیگرش نیز به نقش شب قدر در رشد، سعادت، بالندگی و عاقبت به خیری انسان اشاره دارد و می‌گوید که از نقش هزار ماه بدون شب قدر بیشتر است.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: نباید به سادگی از این شب طلایی عبور کنیم. باید از خدا بخواهیم توفیق بهره‌مندی از این شب را به ما بدهد. شب قدر فرصت خوبی برای توبه و توجه خدا به ماست. اگر نسبت به اشتباهات گذشته‌مان حس ندامت و پشیمانی پیدا کنیم توجه خدا را جلب کردیم.

 

 

وی یکی از اعمال مهم شب قدر را تفکر دانست و گفت: به عبارت دیگر شب قدر بهتر است با معرفت و تقویت شناخت و آگاهی همراه باشد،کسب معرفت می‌تواند با استفاده از یک سخنرانی خوب باشد و یا با تفکر خودمان ایجاد شود ومی‌توانیم بخشی از این شب را به تفکر درست درباره خود، گذشته، آینده، سرنوشت و خدایمان بپردازیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.