حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2662×
تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه قرآنی با عملکرد موثر اداره کل تبلیغات اسلامی و دارالقرآن الکریم استان
۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
شناسه : 10942
بازدید 367
14
امام جمعه اهل سنت بندرعباس تاکید کرد ؛ شیخ یوسف جمالی بر تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه قرآنی با عملکرد موثر اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان و دارالقرآن الکریم استان تاکید کرد.
ارسال توسط : نویسنده : رسولی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، شیخ یوسف جمالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس در این دیدار که با حضور مدیرکل و معاونین تبلیغات اسلامی هرمزگان انجام گرفت، در سخنانی اظهار داشت: علمای اهل تشیع و اهل تسنن بایستی  برای تحقق شعار گام دوم انقلاب رهبری گام های موثرتری بردارند، کما اینکه قدمهای خوبی تا کنون از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در حوزه فرهنگی و قرآنی برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی و دارالقرآن الکریم استان هرمزگان در تحقق قرآنی منویات مقام معظم رهبری موفق عمل کرده است.افزود: خیلی از ظرفیت های اهل تشیع و اهل تسنن مغفول مانده بایستی تلاش شود، نظر به اینکه جامعه دچار مشکلاتی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی شده، باید از این فرصت بهره برداری شود.

شیخ جمالی با بیان اینکه باید قرآن وارد زندگی مردم شود اذعان داشت: باید آموزشهای قرآنی از حالت سنتی خارج شود، مفاهیم عمومی قرآنی مورد نیاز امروز جامعه استخراج و در اختیار مردم ،  بویژه نسل جوان قرار داده شود.

در ادامه حجت الاسلام عزت زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: مردمی سازی امر مهم تبلیغ، منوط به این دوره از سازمان تبلیغات اسلامی نیست بلکه خواسته امام راحل است و احکامی که ایشان برای آیت الله جنتی و دیگر رؤسای سازمان داشتند اساس تبلیغ اسلام را نشر خوبی ها عنوان کردند که در هفته آینده، نماد نشر خوبی ها را با حضور رییس‌جمهور رونمایی خواهد شد.

حجت‌الاسلام عزت زمانی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین تصریح کرد: امام راحل ، اساس تبلیغ دین را در مردمی سازی تبلیغ دانسته و آن را وظیفه همه مردم عنوان کرده‌اند ، البته علما به عنوان رهبر و پیشرو در انتقال مفاهیم دین، نقش ویژه ای دارند اما آحاد مردم اعم از معلم ، دانش آموز ، کاسب یا در هر سطحی از سطوح علم و معرفت قرار دارد مبلغ دین است و فرمان جهاد تبیین، این را خیلی جلوتر می برد، مقام معظم رهبری فرمودند هر تریبون حتی اگر یک مخاطب دارد حکم جهاد بر وی منجز است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.