حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2662×
بیش از ۱۱۰۰ دانش آموز دختر بخش مرکزی رودان جشن تکلیف گرفتند
۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۹:۳۶
شناسه : 14355
بازدید 128
6
طی مراسمی با حضور رییس تبلیغات اسلامی رودان: بیش از یک هزار و ۱۲۳ دانش آموز دختر بخش مرکزی شهرستان رودان، طی آیینی با حضور رئیس تبلیغات اسلامی و دو تن از روحانیون متخصص استان، جشن تکلیف خود را در مسجد امیرالمومنین بخش مرکزی برگزار کردند.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی رودان، با همت آموزش و پرورش شهرستان رودان و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان، جشن تکلیف بیش از ۱۱۰۰ دانش آموز دختر رودانی از ۱۸ مدرسه بخش مرکزی شهرستان با حضور حجت‌الاسلام سید مهدی هاشمی رییس تبلیغات اسلامی رودان و دو تن از روحانیون متخصص استان در مسجد امیرالمومنین(ع) بخش مرکزی این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی هاشمی رئیس اداره تبلیغات در این مراسم جشن با بیان اینکه دین اسلام، دینی آسان و مطابق با عقل و منطق و فطرت انسان است، اظهار کرد: خداوند هم در مقابل انجام تکالیف و ترک حرام ها به انسان پاداش می دهد، پاداشی بیشتر از عمل انسان که این مهم نشان از لطف و مهربانی خداوند نسبت به بندگانش دارد.

وی با بیان اینکه، تکلیف سرآغاز بندگی برای هر شخص محسوب می‌شود، افزود: جشن تکلیف، سرآغازی شیرین برای حرکت در مسیر تعالی و معنویت است که کودکان با ورود به این سن، بهار زندگی را با فریضه نماز، دعا و قرائت قرآن پیوند می دهند.

رییس تبلیغات اسلامی رودان اذعان داشت: جشن تکلیف خاطره ای شیرین معنوی – تربیتی است که در آن دانش آموزان دختر و پسر که به این سن رسیده اند در آیین های گروهی با خدایشان عهد می بندند و دستورات دین مبین اسلام را برای رسیدن به تعالی و اوج بندگی تمرین می کنند.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: سن تکلیف در واقع آغاز بلوغ دختران و پسران است که با جشن تکلیف احکام روحبخش دین مبین اسلام برای این قشرها ساری و جاری می شود.

وی، تکلیف را مأموریت الهی خواند و گفت: انسان تا وقتی‌که به مرحله‌ی تکلیف نرسیده، قابلیت این را ندارد که با خدای متعال حرف بزند یا خدا با او حرف بزند و به او مأموریت بدهد.

وی افزود: در نظام تربیتی آموزشی ایران اسلامی یکی از اقدامات برای آشنایی نوجوانان با راه و رسم زندگی معنوی برگزاری جشن تکلیف است ، برنامه ای که آغازگر یک حرکت منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزش های دینی و معنوی محسوب می شود.

رییس تبلیغات اسلامی رودان تصریح کرد: کمک به نیازمندان و دادن صدقه، سلام دادن به فرشتگان، پناه بردن به خدا از شر شیطان، کمک خواهی از خدا و دعا برای موفقیت در انجام وظیفه از جمله دعاهایی است که دانش آموزان در جشن تکلیف زمزمه می کنند.

حجت‌الاسلام هاشمی ابراز داشت: دانش آموزان رودانی در این برنامه جشن تکلیف، با مسائلی همچون محرم و نامحرم، احکام وضو و مباحثی همچون امامت و ولایت آشنا شدند.

گفتنی است ، در همایش نیایش و جشن تکلیف دانش آموزان دختر در بخش مرکزی شهرستان رودان، پیرامون موضوعاتی نظیر نماز، حجاب و عفاف و عواقب شوم بد حجابی توسط روحانیون متخصص مطالب مبسوطی بیان شد.

در ادامه این مراسم، اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی هاشمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رودان در مسجد امیر المومنین علیه السلام اقامه شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.