حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2666×
بهره مندی از «خانواده» در تقویت سنت الهی ضروری است
۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
شناسه : 14925
بازدید 169
7
حجت‌الاسلام و المسلمین قمی در اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت: حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر نقش «خانواده» در تبیین کلمه حق و هدایت بشر گفت: بنا به توصیه قرآنی، بهره مندی از «خانواده» در تقویت سنت الهی ضروری است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، آئین «اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه‌های عملیه»، ۲۷ بهمن با حضور حجج اسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه، محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و سید جمال الدین میر محمدی، رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به همراه جمع زیادی از علاقه‌مندان به حوزه قرآنی در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم با بیان اینکه خداوند عالم برای تبیین کلمه حق همچنين هدایت بشر و برای اقامه حق، «خانواده» محور قرار داده است اظهار داشت: خداوند متعال، کتاب الهی را برای هدایت، تدبر و تبیین بشر نازل كردند و بانوان بزرگي همچون حضرات خدیجه (س)، فاطمه الزهرا (س)، زینب (س) هميشه درجريان هدایت و راهنمایی بشر، کمک حال پیامبر اکرم (ص) و امامشان بوده اند.

وی افزود: اکنون نیز رسالت  حمايت از آرمان‌هاي امام (ره) و دفاع از انقلاب بر عهده تمام خانواده‌هاي ولايت‌مداراين سرزمين قرار دارد، اين در حالي است كه طلاب با داشتن لباسی که نشانه رسالت نبوی است برای یاری رساندن به سنت الهی بايد به سراغ خانواده‌ها بروند و از اين ظرفيت براي تقویت سنت پیامبر بهره‌مند شوند.

وی ضمن تأكيد بر اينكه خدمت به طلاب و خانواده آنان وظيفه سازمان تبليغات اسلامي است تصريح كرد: «مهرواره بانو» رويدادي است که توانست خاطرات بسیار زیبا از دست‌گیری مردم  توسط بانوان جهادی را به نمایش بگذارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان سخنان خود اذعان کرد: يكي از وظايف سازمان تبليغات اسلامي خدمت  به فعالان حوزه فرهنگ و «جهاد تبیین» است لذا معتقدیم بار هدایت، تبیین، اقامه در دین فقط بر دوش طلاب نیست بلکه نقش خانواده در اين ميان بسيار حائز اهمیت است.

درادامه نیز، حجت‌الاسلام سید جمال الدین میر محمدی، رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در این مراسم ضمن تشکر از سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان دارالقرآن الکریم و خانواده طلاب در همکاری در برگزاري اين جشنواره؛ از شرکت بیش از ۳۴ هزار نفراز خانواده طلاب در این جشنواره خبر داد و  گفت: با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در توجه به حوزه حفظ قرآن درجامعه و تاکید بر تدبر و توجه به مفاهیم قرآنی بايد توصیه‌های رهبری را سرلوحه فعاليت هاي فرهنگي قرآني قرارداد.

وی با اشاره به برنامه‌های جدید مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: امیدواریم با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی بتوانیم در یک دوره پنج ساله، ۲۰ هزار حافظ قرآن  داشته باشيم. این درحالی است که طرح ۴۰۰۰ نفر حافظ قرآن کریم و ۱۰۰۰ معلم حفظ قرآن در سال ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد و طرح‌هایی همچون «ایجاد شبکه منظم و فعال قرآنی» و «ایجاد سامانه جامع اطلاعات قرآنی» نیز از دیگر برنامه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برای سال آینده خواهد بود.

در پایان اين مراسم از برگزیدگان رتبه‌های برتر پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با حضور حجج اسلام اژه‌ای، قمی و میرمحمدی همچنين حامد علامتی، رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سردار شیرازی تقدیر  و از پوستر طرح تربیت ۴ هزار حافظ قرآن کریم و یک هزار معلم روخوانی و حفظ قرآن کریم  رونمایی شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.