حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2662×
برگزاری دوره آموزش معلمان، مربیان و اساتید حوزه دین در حاجی آباد
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
شناسه : 6724
بازدید 175
13
وره آموزشی در حاجی آباد برگزار شد دوره آموزش معلمان، مربیان و اساتید حوزه دین با موضوع تربیت از دیدگاه قرآن و حدیث با حضور حجت الاسلام حسن علی نیا مدرس حوزه و دانشگاه در سالن اجتماعات دبستان ایران اسلامی حاجی آباد برگزار شد.
ارسال توسط : نویسنده : اسداله نظری
پ
پ

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی حاجی آباد،در این دوره آموزشی که روز سه شنبه17 آذر1400برگزار شد حجت الاسلام حسن علی نیا مدرس حوزه و دانشگاه طی سخنانی گفت: پدر و مادر مسئول سلامت و رشد جسمی و روحی و مهم ترین عامل سعادت و یا شقاوت فرزندان خود هستند، هر چه آنها در این زمینه سرمایه گذاری و تلاش بیشتری کنند نتیجه و ثمر آن را در آینده بیشتر خواهند دید.
حساس ترین وظیفه پدر و مادر در برابر فرزندانشان، تربیت صحیح آنان است.
وی افزود: از اموری که در سالم سازی محیط رشد فرزندان تأثیر فراوان دارد، آموزش بسیاری از مسائل ضروری برای زندگی کودک از وظایف و حقوق و حدود، معاشرت با افراد و آموزش رفتارها و روحیات صحیح اخلاقی متناسب با رشد و سن او است. این موضوع تأثیر فراوانی بر تغییر روحیه دینی و بینش معنوی کودکان خواهد گذاشت.

علی نیا خاطرنشان کرد: قوانین و آموزه های قرآن، تمامی مصالح فردی و اجتماعی انسان را در نظر گرفته، جوابگوی تمام نیازمندی های جوامع بشری است، بر تمام جنبه های دنیوی و زندگی مادّی انسان ها نظارت دارد و همه جنبه های معنوی و اُخروی زندگی آنها را نیز تأمین می کند،آشنایی با قرآن و آموزش های آن، یعنی آشنایی انسان با جان و روح شیفته کمال خود، آن چنان که هست و آن چنان که باید باشد.

این استاد دوره آموزشی با اشاره به اینکه اولیا دانش آموزان نیز در آموزش مفاهم تربیتی نقش مهمی دارند، اظهار داشت: مدرسه ای می تواند در آموزش این مفاهیم موفق عمل کند که بتواند با ایجاد یک محیط رقابتی بین دانش آموزان، مشارکت دانش آموزان و اولیا آن ها را در مدرسه افزایش دهد.

حجت الاسلام علی نیا تربیت را یک کار جمعی عنوان و تصریح کرد: تربیت تنها وظیفه مربی تربیتی نیست، در عین حال مدیر نیز رابط تربیتی مدارس و متولی امور پرورشی است و این دو به تنهایی نمی توانند بار تربیت دانش آموزان را به دوش بکشند، از این رو با مشارکت معلمان و دانش آموزان باید به امر تربیت در مدارس پرداخته شود و شرایطی فراهم شود تا خود کنترلی در دانش آموزان افزایش پیدا کند.

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری برای ترویج معارف های دینی در مدارس تاکید کرد و گفت: کوشش اولیاء و مربیان بر این است که بچه هایی بااخلاق و متعادل تربیت کنند وهدف از تربیت نیز رسیدن به کمال و به ثمر نشستن آموزش های فرهنگی و هنری است، لذا هر آنچه در مدرسه و یا در خانه توسط والدین آموخته می شود دارای هدفی واحداست و تمام فعالیت ها، تمام وسائل و حتی تمامی کوشش ها و زحمات اولیاء و مربیان برای دانش آموز و تربیت اوست.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.